۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
بازار امروز چطور خواهد بود؟

بورس تهران دومین روز از هفته را مثبت آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی بار دیگر شاهد قدرت نمایی خریداران بودیم بطوریکه بیش از ۷۰ درصد از نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

به گزارش صدای بورس، بورس تهران دومین روز از هفته را مثبت آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی بار دیگر شاهد قدرت نمایی خریداران بودیم بطوریکه بیش از ۷۰ درصد از نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

در ساعات انتهایی بازار نیز با رسیدن خبر تصویب حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی، شاهد افزایش تقاضا برای صنایع ذی‌نفع، نظیر گروه دارویی، زراعت و غذایی بودیم. به این ترتیب و در پایان یک روز خوب دیگر شاخص کل با رشد نزدیک به ۲۴ هزار واحدی موفق به نفوذ در کانال ۱.۳ میلیون واحد گردید. نماگر هم‌وزن نیز با افزایش ۰.۸۵ درصدی در یک قدمی سطوح ۳۴۰ هزار واحد به کار خود پایان داد.

روند معاملات بازار امیدوارکننده شده است. به واقع هرچه بیشتر به انتهای سال نزدیک‌تر می‌شویم، خبرهای خوب بیشتری به گوش می‌رسد یا بهتر بگویم پازل بازار برای شروع یک رشد جدید تکمیل‌تر می‌گردد. در این رابطه باید گفت پس از خوش‌بینی به حصول توافق، ثبات دلار نیما در کانال ۲۴ هزار تومان و رشد بازارهای جهانی حال نوبت حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی رسیده است، ارزی که تمام تحلیلگران و فعالان بازار متفق‌القول آن را منشا فساد و مخرب تولید می‌دانستند. در واقع شرایط بنیادی بازار روز به روز در حال بهتر شدن است هرچند که برای رسیدن به تکامل نهایی باید تغییرات اساسی‌تری در نظام اقتصادی کشور ایفا شود. با این حال و در جمع‌بندی موارد مطروحه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که هر یک از پارامترهایش می‌تواند تاثیر بسزایی روی رشد سودآوری شرکت‌های تولیدی داشته باشد.

اما امروز روز مهمی برای بازار است. چراکه شاخص به نبرد با سد یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد می‌رود. نکته مهم اینکه روز گذشته ارزش معاملات رشد کرد. تراز نقدینگی حقیقی‌ها نیز مثبت شد و به نظر شرایط برای گذر شاخص از سد یاد شده هموار گردیده است.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 448169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =