سود سهام عدالت را از مخابرات می‌گیریم

مدیرعامل سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت در موعد مقرر که همان ۲۱ اسفند ماه است، پرداخت خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، مجید عشقی، مدیرعامل سازمان بورس در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات شکایت سازمان بورس از شرکت مخابرات برای عدم پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: همواره با مشکلاتی در حوزه پرداخت سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها مواجه هستیم و برخی از شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت سود در موعد مقرر را ندارند که ما این موضوع را از مجاری تعریف شده پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: سود سهام عدالت مرتبط با شرکت مخابرات در مجموع سودهای سهام عدالت عدد قابل توجهی نیست و تاثیر زیادی بر روی پرداخت سود سهام عدالت ندارد از این رو سود سهام عدالت در موعد مقرر که همان ۲۱ اسفند ماه است، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بورس با بیان اینکه بخش عمده سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها جمع‌آوری شده است، گفت: تنها بخش کمی از سود سهام عدالت جمع‌آوری نشده که تاثیری در زمان پرداخت سود سهام عدالت به مردم نخواهد داشت و ما به صورت مستمر، سودهای باقی مانده را جمع‌آوری می‌کنیم.

عشقی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر توافق د مذاکرات وین و نوسانات نرخ دلار روی شاخص اذعان کرد: سیاست‌گذاری در خصوص نرخ ارز بر عهده بانک مرکزی است و در طول ۳ ماه اخیر فرایند سیاست‌گذاری‌ها مبتنی بر ثبات نرخ ارز بوده و شاهد این هستیم که نرخ ارز در فضای اقتصادی تثبیت شده است.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به سیاست‌های دولت برآورد ما این است که با اعلام توافق در برجام، نوسانی در نرخ ارز نداریم که روی بازار اثرگذار باشد.

رئیس سازمان بورس درباره تصمیمات اخذ شده برای دامنه نوسان بیان کرد: سیاست ما این است دامنه نوسان به تدریج بازتر شود و فرایند آن طی شده و در سال آینده تصمیمات گرفته شده در این باره را اعلام می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

واریز سود سهام عدالت لنگ بدهی مخابرات


عشقی یادآور شد: این مجوز را داریم که از ۱۵ فروردین ماه حدود مظنه را برای تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران منتشر کنیم.

وی درباره رسوب سود سهام برخی از شرکت‌ها توضیح داد: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ قرار بر این است که سود سهام تمام شرکت‌ها از طریق سجام به سهامداران پرداخت شود و زیرساخت این اقدام فراهم شده است. در فاز اول سود سال جاری به سهامداران پرداخت می‌شود و در فازهای بعدی سودهای سال گذشته را جمع‌آوری و پرداخت می‌کنیم اما لازمه این اقدام این است که تمام سهامداران سجامی شوند.

رئیس سازمان بورس همچنین درباره برخورد با شرکت مخابرات برای پرداخت سود سهام عدالت گفت: این موضوع را از طریق قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم و برخورد قضایی با مخابرات خواهد شد تا سود سهام عدالت را دریافت کنیم.

عشقی درباره اصلاح قیمت پالایش یکم تاکید کرد: سازمان بورس درباره قیمت سهام هیچ اظهار نظری نکرده و نمی‌کند و ما مسئول فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم و به طور قطع قیمت سهام قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به شواهد و قرائن انتظار داریم قیمت پالایش یکم اصلاح شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان بورس افزود: تصمیماتی در سطح هیات دولت درباره این صندوق‌ها گرفته شده که ما پیگیر تغییرات در این صندوق‌ها هستیم تا به nav نزدیک شوند.

به گزارش ایلنا، عشقی از بهره‌برداری آزمایشی از هسته معاملات خبر داد و گفت: هسته معاملات جدید به صورت تست و آزمایشی در حال فعالیت است و برخی از نمادها به صورت تدریجی در هسته معاملاتی جدید معامله می‌شوند.

کد خبر 448123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =