پیش بینی بازار امروز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

بورس تهران آخرین روز کاری هفته را به موجب قرارگیری در بین التعطیلین، کم رمق اما با رگه‌های مثبت آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس، بورس تهران آخرین روز کاری هفته را به موجب قرارگیری در بین التعطیلین، کم رمق اما با رگه‌های مثبت آغاز کرد.

با گذر از نیم ساعت نخست معاملات، صنایع بزرگ و مورد توجه یا بهتر بگویم نمادهای ذی‌نفع توافق تحت تاثیر اخبار و شایعات منفی از مذاکرات وین با افزایش عرضه مواجه شدند. به این صورت جو مذکور به سایر نمادها نیز تسری یافت و باعث شد تا شاخص در همان نیمه نخست معاملات نیمی از رشد خود را از دست بدهد. البته این پایان کار نبود چراکه در انتهای جلسه معاملاتی چهارشنبه، بازگشایی شستا با افت ۵ – ۶ درصدی پس از توقف ۲ ماهه را داشتیم که به موجب این رویداد، کل رشد شاخص از دست رفت و این دماسنج با اندکی افت در رقم یک میلیون ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. نماگر هم وزن معاملات اما با ثبت بازدهی ۰.۰۶ درصدی در یک قدمی کانال ۳۳۵ هزار واحد به کار خود پایان داد.

خوب یا بد، در بازار ما رفتار بد لیدر محوری و گره زدن سرنوشت یک نماد به دیگر نمادها وجود دارد. به طوری که شرکت‌های پالایشی با P/Eهای ارزنده، زمانی که نفت در ارتفاع ۱۱۰ دلاری ایستاده و زمزمه رشد جدی کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی شنیده می‌شود، منتظر ایجاد تقاضا در خودرو است. که این اتفاق عاملی برای عدم گردش صحیح پول در بین نماد‎های ارزنده بازار شده است.

اما برای امروز منطقا باید بازار بهتری داشته باشیم. چراکه علاوه بر رشد نفت، سایر کامودیتی‌ها هم رشد بااهمیتی را ثبت کردند. همچنین طبق برخی خبرها، تا نهایی شدن توافق زمان چندانی باقی نمانده و دور از ذهن نیست که تا پایان هفته جاری، سفر وزرای امور خارجه به وین را داشته باشیم.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 448005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =