شرکت‌های خصوصی سازی شده را بعد از واگذاری رها نمی‌کنیم

وزیر اقتصاد گفت: خصوصی سازی برای ما ابزاری است تا بنگاه‌ها بعد از واگذاری، کارآمدتر و با سودآوری بالاتر اداره شوند، بنابراین نباید خصوصی سازی را مترادف با رهاسازی در نظر گرفت.

به گزارش صدای بورس، خاندوزی گفت: متاسفانه بخش بزرگی از تجربه تلخ برخی از واگذاری‌های صنعتی در دهه گذشته ناشی از همین سیاست رهاسازی به جای خصوصی سازی بوده است.

به گفته او، بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه تدارک و آماده سازی بنگاه‌های در شرف واگذاری باید پیش از خصوصی سازی دنبال شود، لازم است تا پس از واگذاری نیز، مسئولیت دستگاه‌های تخصصی و مادر تخصصی ادامه پیدا کند. بنابراین، در برنامه پیشنهادی خصوصی سازی دولت، حتما شروطی را در خصوص دوران پس از واگذاری بنگاه‌ها در قرارداد واگذاری‌ها لحاظ خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: چرا مافیای اقتصادی وزیر را تهدید کردند؟


او گفت: دستگاه‌های اجرایی دولتی برای حمایت از بنگاه‌های حوزه خود در حوزه صنعت، معدن، نفت، انرژی و ... تدابیر و راهکارهایی را داشتند که پس از واگذاری تمام آن‌ها به یکباره قطع می‌شد و باعث می‌شد که یک شرکت تولیدی یا صنعتی خوب به سرعت فرآیند افول خود را طی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اما از این به بعد دستگاه‌های اجرایی باید مکلف باشند که تدابیری را در دستور کار قرار دهند تا کارآمدی بنگاه ادامه پیدا کند. همچنین دستگاه‌ها موظف اند گزارش سالانه مستمر نسبت به وضعیت بنگاه‌ها پس از خصوصی سازی را به وزارت اقتصاد و دولت ارائه دهند.

کد خبر 447926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =