پیش بینی بازار امروز ، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

پیش بینی بازار امروز ، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس، بورس اوراق بهادار سومین روز از هفته را تحت تاثیر تحرکات شکل گرفته در ساعات انتهایی جلسه معاملاتی یکشنبه متعادل و با برتری نسبی خریداران آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی، جو مثبت در نمادهای کوچک و متوسط تا حدی به سایر نمادها تسری یافت و موجب شد، شاخص کل رشد ۲.۵۰۰ واحدی را رقم بزند.

به این ترتیب شاخص کل در سطوح یک میلیون ۲۸۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. نماگر هم‌وزن نیز طبق روال هفته گذشته بازدهی بهتر از شاخص کل را به ثبت رساند و با رشد حدودا یک درصدی در ارتفاع ۳۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.

در یادداشت‌های گذشته به طور مفصل درخصوص وضعیت نمادهای کوچک و متوسط صحبت شد. اما بحث و بررسی در رابطه با نمادهای بزرگ و به اصطلاح شاخص‌ساز چند روزی است که در بین صحبت‌های فعالان کمرنگ‌تر شده است. از این رو وقتی کمی به روند معاملات این نمادها توجه کنیم متوجه خواهیم شد که بازار در ابهام توافق یا عدم توافق سردرگم است. بطوری که دارندگان سهام ریالی از ترس عدم توافق، سهام خود را می‌فروشند و در طرف دیگر هم سهامداران شرکت‌های دلار محور از ابهام پیش آمده در رابطه حصول توافق اصرار بر عرضه دارند. به نظر می‌رسد همین عامل سبب شده تا در غیاب سهام بزرگ، نمادهای کوچک لیدر شوند.


بیشتر بخوانید:

فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو با شرایط جدید + جدول فروش


طی روزهای اخیر گزارش عملکرد تولید و فروش بهمن ماه اکثر شرکت‌ها منتشر شد. این گزارش‌ها تا حدودی بهتر از دی ماه بود اما در مجموع انتظاری مبنی بر رشد سود شرکت‌ها در زمستان نسبت به کوارتر قبل وجود ندارد.

اما یکی از اتفاقات مثبت که می‌تواند عاملی برای ورود نقدینگی به بازار باشد، تصویب مالیات بر سود سپرده اشخاص حقیقی است. به نظر با این اتفاق شاهد کوچ پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه باشیم. هر چند که بخشی بااهمیتی از پول‌ها در صندوق‌های با درآمد ثابت پارک خواهند شد اما این وظیفه سازمان بورس است که با طراحی برخی ابزارها، بتواند بخشی از پول‌های در حال حرکت به سمت تالار شیشه‌ای را جذب کند و رونق را به بازار سرمایه بازگرداند.

برای امروز، با توجه به قرار گرفتن بازار در بین‌التعطیلین و همچنین خوش‌بینی به نتیجه مذاکرات، معاملاتی مثبت و البته کم‌رمق مدنظر است.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 447850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =