مخالفت مجلس با افزایش حقوق کارمندان

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: باید به صورت پلکانی معکوس به حقوق کارمندان اضافه می‌شد. روند فعلی باعث ضرر افرادی خواهد شد که حقوق‌های متوسط دریافت می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص مدل افزایش حقوق دولت و تغییرات آن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت افزایش حقوق‌ها را به صورت متوسط ۱۰ درصد در نظر گرفته بود. در واقع کف افزایش حقوق را ۶.۵ و حداکثر آن را ۲۵ درصد تعیین کرده بودند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس کف حقوق‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد(۳.۵ میلیون به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) و به مابقی ۱۰ درصد اضافه شد.

وی تاکید کرد: نظر بنده این بود که افزایش هفت درصدی حقوق‌های بالا و ۶۰ درصدی حقوق‌های پایین، به نحو متعادل‌تری تقسیم شود اما کمیسیون تلفیق مدل فعلی که براساس آن حداقل حقوق ۶۰ درصد و سایر حقوق‌ها نیز ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند را به تصویب رساند.


بیشتر بخوانید:

حقوق کارمندان ترمیم می‌شود، حقوق کارگران نه


قادری در خصوص مهم‌ترین ایرادات مصوبه مجلس در خصوص مدل افزایش حقوق‌ها گفت: در چنین شرایطی، حقوق فردی که حداقل حقوق را دریافت می‌کرده به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما حقوق فردی که پنج میلیون تومان دریافتی داشته نیز به همین رقم می‌رسد،

به گزارش وقایع روز، در نتیجه اینکه به همه حقوق‌ها ۱۰ درصد اضافه کنیم چندان قابل قبول نیست و باید به صورت پلکانی معکوس به حقوق‌ها اضافه می‌شد، این روند باعث ضرر افرادی خواهد شد که حقوق‌های متوسط دریافت می‌کنند.

کد خبر 447675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 0
    سلام و عرض ادب و احترام، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 50 درصد شده، و خط فقری که الان بالای 12میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، کجاست انصاف و عدالت خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون 🙏