قیمت هر اونس طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار رسید

قیمت طلا و پالادیوم با افزایش ارزش سهام در بازارهای اروپایی و آسیایی پس از تحریم‌های بایدن علیه روسیه به زیر ۱۹۰۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش صدای بورس، در بازارهای فلزات گرانبها قیمت طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار برای هر اونس رسید و پالادیوم نیز پس از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و افزایش ارزش سهام در بازارهای جهانی ۵ درصد کاهش یافت.

هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۹۲۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بایدن روز پنجشنبه پس از حمله مسکو به اوکراین، روسیه را با موجی از تحریم‌ها روبرو ساخت، اقداماتی که به نظر می‌رسد مانع از توانایی روسیه برای انجام دادن تجارت با ارزهای اصلی همراه با تحریم‌ها علیه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی شود.

تای وونگ، تاجر فلزات در نیویورک گفت: «اگر تحریم‌های کنونی پاسخ باشد، تأثیر اقتصادی آن محدود است. بنابراین ما شاهد کاهش ارزش سهام خواهیم بود».


بیشتر بخوانید: نگرانی از جنگ اوکراین، قیمت جهانی طلا را بالا برد


وال استریت در نوسانات معاملات بعدازظهر روند افزایشی داشته و نزدک پس از اظهارات بایدن در مورد روسیه نزدیک به ۲ درصد رشد کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت: "فروش طلا پس از رونمایی پرزیدنت بایدن از دور بعدی تحریم‌ها شتاب گرفت، تحریم‌هایی که بسیاری فکر می‌کردند به اندازه کافی سخت نباشد."

با این حال، تهاجم روسیه به اوکراین یک تغییر بازی است و تقاضا برای پناهگاه‌های امن در بازار طلا همچنان بالا خواهد ماند و قیمت طلا احتمالاً در کوتاه‌مدت رشد خواهد داشت.»

پالادیوم با ۴.۳ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۲ سنت رسید که پیش از این به بالاترین سطح خود از ژوئیه به .۱۸ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود.

به گزارش مهر، سوکی، تحلیلگر استاندارد چارترد در این باره گفت: «اختلالات بالقوه روسیه و اکراین می‌تواند تأثیر بسیار مهم‌تری بر بازار فلزات گروه پلاتین داشته باشد، به‌ویژه با توجه به این انتظار که کاهش چالش‌های زنجیره تأمین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و بهبود تولید خودرو وجود دارد».

نورنیکل روسیه بزرگترین تأمین کننده پالادیوم در جهان و تأمین کننده اصلی پلاتین است.

پلاتین پس از صعود به ۱۱۲۶ دلار و ۱۸ سنت با ۳.۴ درصد کاهش به ۱۰۵۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. نقره با ۱.۷ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

کد خبر 447565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =