دلار چقدر ریخت؟

منابع غربی شرکت کننده در مذاکرات وین به المیادین گفتند که گفت‌وگو با هیئت ایرانی در وین به مراحل حساسی رسیده و قطعنامه‌ها ممکن است به توافق نهایی برسد، مشروط بر اینکه ایران موانع و شرایط خاصی را برطرف کند.

به گزارش صدای بورس، احزاب غربی شرکت کننده در وین به المیادین گفتند که مذاکرات با هیئت ایرانی تقریباً ۹۸ درصد اختلافات را حل کرده است.

این منبع مدعی شد که هر بار که طرفین به توافق نزدیک می‌شوند، ایرانی‌ها «شرایط و خواسته‌های اضافی» را مطرح می‌کنند که اجرای برخی از آنها «غیرممکن» است.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف این بود که مذاکرات قبل از پایان ماه جاری به پایان برسد و هر گونه تاخیر در آینده به عهده هیئت ایرانی باشد.

در همین رابطه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: نقض قطعی عهد و پیمان از سوی آمریکا مهم‌ترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است.


بیشتر بخوانید: کف و سقف قیمت دلار چقدر است ؟


شمخانی روز سه‌شنبه در توییتی با اشاره به اینکه راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌ها جزء لاینفک یک توافق خوب است، نوشت: لغو واقعی تحریم‌ها به معنای برخورداری ایران از مزایای اقتصادی قابل اعتماد و پایدار است.

سیگنال منابع غربی به بازار ارز/ دلار چقدر ریخت؟

در پی توییت شمخانی بازار ارز نوسانات چشمگیری را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرد؛ هر دلار آمریکا از ابتدای امروز تاکنون ۲۷۵ تومان در بازار آزاد ارزان شده است و در یک ماه اخیر نیز قیمت این ارز در بازار تهران ۸۱۳ تومان کاهش یافته است.

گفتنی است که قیمت دلار آمریکا در بازار تهران در روز شنبه افزایش ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد و به ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان رسید و با تداوم افزایش قیمت ها سرانجام روز گذشته وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد و ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورد اما امروز با روند ریزشی که آغاز کرد تا به این لحظه ۲۶ هزار و ۶۹۵ تومان قیمت خورده است.

به گزارش خبرآنلاین، تنش های میان روسیه و اوکراین روند بازار ارز و طلا را در روزهای ابتدایی هفته صعودی کرد؛ هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز شنبه گذشته از هزار و ۸۶۰ دلار فراتر رفت اما روز گذشته همزمان با اعلام خبر بازگشت برخی نیروهای روسیه با پایگاه‌های خود، قیمت این فلز گران بها ۲۱ دلار و ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۸۴۹.۰۵ دلار در هر اونس رسید اما امروز روند بازار طلا دوباره صعودی شد و با افزایش قیمت ۶ دلاری هر اونس از طلا هزار و ۸۵۵ دلار قیمت خورد.

کد خبر 447028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =