۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
  کف و سقف قیمت دلار چقدر است ؟

نوسانات قیمتی در بازار طلا، سکه و ارز از ابتدای هفته جاری شدت گرفته است و در پی انتشار اخباری مبنی بر تهاجم روسیه به اوکراین روند قیمت ها در بازارهای مالی تهران صعودی شده است.

به گزارش صدای بورس، همزمان با صعودی شدن قیمت طلا در بازارهای جهانی در راستا اعلام زمان احتمالی تهاجم روسیه به اوکراین روند قیمت طلا در بازار ایران نیز صعودی شد و ارز نیز از این افزایش قیمت ها در امان نماند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز شنبه گذشته از هزار و ۸۶۰ دلار فراتر رفت و این افزایش قیمت ها تا روز گذشته تداوم یافت اما امروز همزمان با اعلام خبر بازگشت برخی نیروهای روسیه با پایگاه‌های خود، قیمت این فلز گران بها ۲۱ دلار و ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۸۴۹.۰۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت دلار آمریکا در بازار تهران در روز شنبه افزایش ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد و به ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان رسید و با تداوم افزایش قیمت ها سرانجام روز گذشته وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد و ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورد.

دلار چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

کارشناسان بر این باورند که با توجه به تورم پایه ۴۰ درصدی قیمت این ارز تا پایان امسال در محدوده ۲۶-۲۹ هزار تومانی نوسان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: چگونه دلار سقوط کرد؟


در این بین برخی از کارشناسان کف قیمتی دلار برای سال آینده را ۲۲ و برخی ۲۵ هزار تومان پیش بینی می کنند؛ پیش بینی کاهشی برای روند قیمت ارز در صورتی محقق خواهد شد که مذاکرات به سرانجام برسد.

پیش بینی قیمت ارز در ۲۷ بهمن ماه

به گزارش خبرآنلاین، پیش بینی ها حاکی از آن است که با توجه به انتشار اخباری مبنی بر خروج نیروهای روسی از مرزهای اوکراین و ریزشی شدن روند قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته، روند قیمت ارز در بازار ایران نیز نزولی شود.

کد خبر 446950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =