پیش‌بینی بازار سرمایه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

با توجه به شرایط بیم و امید حاکم بر بازار و خروج پول‌هایی که شاهد هستیم، برای فردا انتظار بازار مثبت و جذابی را نداریم.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ طبق روانشناسی بازار، به دلیل تعطیلی روز سه‌شنبه و ابهام گریزی سهامداران خرد در مواجهه با روزهای تعطیل، پیش‌بینی می‌شود فردا با یک بازار منفی و تداوم خروج پول مواجه باشیم.

اسفندیار شاه منصوری، مدیر تحلیل گروه مالی ساتا در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: بازار سرمایه روزهای پر از ابهامی را پشت سر می‌گذارد و مشخص نبودن نتایج مذاکرات برجام و اثرات آن بر جهت‌گیری نرخ دلار و قانون‌گذاری در سطح دولت است که تحلیل و پیش‌بینی را بر فعالان بازار سرمایه دشوار کرده است.

وی افزود: بازار سرمایه در چند هفته گذشته به کمک اقدامات سازمان بورس، همراهی نمایندگان سهامداران و شرکت‌های بزرگ با حمایت و خرید سهام مواجه شده است. خرید و حمایت شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ در این روزهای منفی به منظور ایجاد حس اعتماد و اطمینان در سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی نسبت به ارزنده بودن سهام و ایجاد شناوری صورت گرفته است، اما نتیجه این حمایت‌ها به نظر یک فرصت خروج برای بسیاری از سرمایه‌گذاران قلمداد شده و شاهد خروج روزانه پول از بازار سرمایه هستیم. همچنین نتیجه تلاش فعالان بازار و سازمان بورس برای حمایت از سهام، متاسفانه برآیندی جز خروج همراه با ترس و ناامیدی سهامداران خرد به همراه نداشته است.


  • بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز (۲۴ بهمن ۱۴۰۰)


شاه منصوری بیان کرد: در این بازه زمانی خبرهای منفی داخلی و خارجی، اثر کاهشی خود را بر قیمت سهام گذاشته‌اند و به گفته فعالان بازار پیش‌خور کرده‌اند؛ در حالی‌ که از نظر متخصصان بازار سرمایه سهم‌ها از نظر بنیادی در نقاط قیمتی خوب قرار دارند و خریدها در این دامنه‌های قیمتی با اصلاح‌هایی که در یک سال اخیر صورت گرفته، جذاب و خریدنی‌اند، اما پیشنهاد متخصصان بازار این است که سهامداران و خریداران در این دامنه‌های قیمتی، حداقل با چشم‌انداز میان‌مدت ۶ ماهه و بیش از یک سال وارد بازار سرمایه شوند تا از منافع میان و بلندمدت بهرمند شوند.
به گفته مدیر تحلیل گروه مالی ساتا، با توجه به شرایط بیم و امید حاکم بر بازار و خروج پول‌هایی که شاهد هستیم، برای فردا انتظار بازار مثبت و جذابی را نداریم. همچنین روانشناسی بازار نشان می‌دهد که به دلیل تعطیلی روز سه‌شنبه و ابهام گریزی سهامداران خرد در مواجهه با روزهای تعطیل، پیش‌بینی می‌شود فردا با یک بازار منفی و تداوم خروج پول مواجه باشیم.
وی افزود: در نهایت این‌ که، خیلی از سهام بنیادی در این روزها بسیار جذاب هستند، صنایعی همچون پالایشی به دلیل قیمت‌های جذاب جهانی نزدیک به ۱۰۰ دلار نفت خام می‌توانند سودآوری مطلوبی را ایجاد کنند و گزینه‌های جذابی برای خرید و نگهداری قلمداد شوند، اما متاسفانه به دلیل فضای حاکم بر بازار این قبیل سهم‌های بنیادی ارزشمند نیز در این شرایط مورد توجه قرار نمی‌گیرند و با فروش گسترده مواجه هستند.

کد خبر 446826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =