لحظه به لحظه با بازار ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

شاخص کل روز گذشته بیش از ۲۲ هزار واحد نزول کرد. به گفته کارشناسان علت این افت بی‌اعتمادی سهامداران به بورس است.

به گزارش صدای بورس؛ شاخص کل روز گذشته بیش از ۲۲ هزار واحد نزول کرد. به گفته کارشناسان علت این افت بی‌اعتمادی سهامداران به بورس است.


۱۲:۳۰

افت هفت هزار و ۵۶۱ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۴هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۷۷ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، فملی و خودرو بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

آخرین قیمت ۷۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۲۱۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۴۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

نمادهای «خودرو»، «شتران»، «خساپا»، «خگستر»، «شبندر»، «شپنا» و «وتجارت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «فرابورس»، «کرمان»، «مدیریت»، «فجهان» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

سه نماد «فملی»، «اتکای» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتوکا»، «شپدیس» و «تجلی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۵۳ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری‌ توکا فولاد با برتری هفت میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰ میلیارد تومان بود.


۱۲:۲۰

رایانه ای ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای توسن، مفاخر، تاپکیش، پرداخت، رافزا و سپیدار با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. رانفور نیز پر تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشستند.


۱۲:۰۰

وبانک تک نماد مثبت و متعادل گروه چند رشته ای ها است.


۱۱:۳۰

قندی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان قچار، قلرست و قتربت با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۱:۱۰

کاشی و سرامیکی ها نیز با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان کپارس، کلوند و کصدف مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۱:۰۰

کانه های فلزی با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.در این میان کاما، کگل، کروی، کبافق، اپال و کگهر نیز با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۳۵

بانکی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای وتجارت، وبصادر، ونوین، وپارس، وکار، وخاور و وزمین با گرایش مثبت، متعادل اند. وسالت نیز تک نماد پر تقاضای گروه است. در این میان وبملت، وشهر، سمایه و وگردش با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۳۰

نفتی ها در این دقایق با استقبال خریداران با نوسان مثبت داد و ستد می شوند. شتران، شپنا ، شبندر، ونفت، شبریز و شسپا با  گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند. در این میان شبهرن، شرانل و شپاس با گرایش منفی، متعادل اند.


۱۰:۲۰

بیمه ای ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان اتکای، بپاس، کوثر، وحافظ و وحکمت با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۵

بیشترین حجم معاملات 
تجلی ۳۹۳ میلیون سهم
خودرو ۳۵۶ میلیون سهم
خساپا ۳۰۷ میلیون سهم
خگستر ۱۳۷ میلیون سهم
شتران ۱۳۴ میلیون سهم


۱۰:۱۵

اطلاعات_بازار
شاخص کل ۱,۲۷۴,۶۵۵     
۷۳۹۴.۸۷ واحد منفی
ارزش بازار ۵۰,۹۶۸,۶۰۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۲,۹۸۸ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۶۴۰  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۱۷۵۸ واحد منفی
فملی ۸۰۰ واحد منفی
خودرو ۵۵۰ واحد منفی
شپدیس ۴۴۲ واحد منفی
نوری ۳۲۸ واحد منفی
خبهمن ۲۷۶ واحد منفی
خساپا ۲۶۸ واحد منفی


۹:۴۰

شیمیایی ها نیز با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می کنند. نمادهای نوری، پترول، آریا، شگویا، زاگرس، شاراک، شپدیس و شصدف با گرایش منفی داد و ستد می شوند. در این میان نمادهای پارس، بوعلی، کرماشا و شپترو با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند. شسینا، کلر، شلعاب و شجم نیز نمادهای پر عرضه گروه اند.


۹:۳۰

خودرویی ها نیز با معاملاتی منفی همراه اند. خودرو، خساپا، خفنر، خگستر، خپارس، خبهمن، خزامیا، ختور، خمحرکه، ورنا، خاذین با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند. خنصیر، خلنت و ختراک نیز نمادهای پر عرضه گروه اند. در این میان خاور مثبت و متعادل است. خبنیان، خعمرا و خکاوه نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۹:۰۰

بازار امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی آغاز به کار کرده است.


۸:۴۵

🔹برترین‌های تقاضای بورس
کطبس
کیان
وآذر

🔹بیشترین عرضه بورس
غدشت
فباهنر

وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
سپیدما
آکورد
وسپهر

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
شگامرن

کد خبر 446444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =