قیمت جهانی طلا تحت تاثیر تضعیف دلار افزایش یافت

در حالی که بازارها منتشر انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند که می تواند بر سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد، قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر تضعیف دلار شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به هزارو ۸۱۶ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲ درصد رشد به هزارو ۸۰۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت، اگر گزارش بازار کار آمریکا موجب تقویت سیاست انقباضی فدرال رزرو شود، ممکن است قیمت طلا کاهش قابل توجهی را تجربه کند. در حالی که تضعیف دلار سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۹ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی طلا اندکی کاهش یافت


پس از آنکه فدرال رزرو این سیگنال را ارسال کرد که ممکن است با هدف کنترل تورم نرخ بهره را در ماه مارس افزایش دهد، قیمت طلا در حدود ۱۸۰۰ دلار تثبیت شده است. افزایش تورم معمولا موجب تقویت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری می شود اما افزایش نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا می برد.

تداوم نگرانی ها در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین نیز سبب شده تا تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا همچنان بالا بماند. به گفته جردن الیسو، تحلیلگر بازار طلا «نشانه هایی از تورم پایدار که ناشی از ادامه اختلال در زنجیره عرضه کالاها، افزایش قیمت مواد خام و افزایش دستمزدهاست می تواند سبب شود تا قیمت طلا در سال جاری بالا بماند.»

به گزارش تسنیم، وی همچنین این احتمال را مطرح کرد که افزایش نرخ بهره سبب افت شاخص ها در بازارهای بورس شده به تقویت بازار طلا بیانجامد.

کد خبر 446242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =