دنا و شاهین رقیب در بازار خودروهای کارکرده خارجی می شود؟

میتسوبیشی میراژ کارکرده مدل ۲۰۱۷ اختلاف قیمتی با دنا پلاس توربو اتوماتیک ندارد و به‌جای شاهین ۳۵۰ میلیونی می‌شود رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک دست‌دوم خرید.

به گزارش صدای بورس، قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به مرز نیم‌میلیارد تومان رسیده و شاهین حدود ۳۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. خودروهایی که جزو گران‌ترین محصولات ایران‌خودرو و سایپا محسوب می‌شوند. دنا پلاس توربو اتوماتیک فقط از تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارزش کمتری دارد. دو خودرویی که به‌ترتیب حدود ۷۰۰ و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند.

بین محصولات سایپا قیمت شاهین به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده و این رقم نسبت به دومین محصول گرانقیمت داخلی این کارخانه یعنی کوییک اتوماتیک پلاس تقریبا ۷۰ میلیون تومان بیشتر است. در بازار خودروهای دست‌دوم به‌جای دنا و شاهین امکان خرید چند محصول خارجی وجود دارد. با ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود چانگان C۳ مدل ۹۷ و میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ را خرید و درعوض پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان برای شاهین می‌توانیم با همین بودجه روی رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک کارکرده و برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک دست‌دوم حساب باز کنیم.

رقبای دنا در بازار خودروهای کارکرده خارجی

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و باید آن را در دسته مدل‌های نیم‌میلیاردی بازار آزاد قرار بدهیم. بین محصولات داخلی ایرانخودرو فقط تارا اتوماتیک -۷۰۰ میلیون تومان- و پژو ۲۰۷ اتوماتیک - ۵۵۰ میلیون تومان- ارزش بیشتری از دنا پلاس توربو اتوماتیک دارند. با پول مورد نیاز برای خرید این محصول کدام خودروهای خارجی در دسترس است؟

برخی از مدل‌های دانگ‌فنگ H۳۰ کراس، چری آریزو ۵، میتسوبیشی میراژ و چانگان C۳ در بازار خودروهای کارکرده‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. دانگ فنگ H۳۰ کراس مدل ۹۸ که مالک آن تاکید ویژه‌ای به تمیزبودنش دارد، ۴۹۶ میلیون تومان آگهی شده است. کارکرد این خودرو فقط هفت هزار کیلومتر بوده و از نظر فنی و بدنه سالم است.


بیشتر بخوانید: خودروی میلیونی که میلیاردی عرضه می شود!


چری آریزو ۵ اکسلنت در یک آگهی دیگر با قیمت ۴۷۵ میلیون تومان دیده می‌شود. مدلی که سال ۹۶ روانه بازار شده و در این مدت ۸۶ هزارکیلومتر راه رفته است. میتسوبیشی میراژ کارکرده می‌تواند رقیب بعدی دنا پلاس توربو اتوماتیک باشد. شخصی حاضر است در ازای ۴۸۵ میلیون تومان میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۷ را بفروشد. کارکرد این خودرو ۴۰ هزارکیلومتر است، شش ماه از مهلت تمدید بیمه آن باقی مانده و طبق اطلاعات موجود در آگهی از نظر فنی و بدنه عیب و ایرادی ندارد.

همچنین چانگان C۳ که مونتاژ آن توسط سایپا انجام می‌شود، حدود ۶۲۰ تا ۶۳۰ میلیون تومان ارزش دارد. با این حال در بازار خودروهای دست‌دوم با ۵۰۰ میلیون تومان امکان خرید مدل کارکرده چانگان C۳ وجود دارد. در یک آگهی قیمت چانگان مونتاژی دست‌دوم دقیقا ۵۰۰ میلیون تومان نوشته شده است. این یکی مدل ۹۷ است، حدود ۵۰ هزارکیلومتر راه رفته و از نظر فنی و بدنه سالم محسوب می‌شود.

رقبای کارکرده ۵۰۰ میلیونی برای دنا پلاس توربو اتوماتیک

خودرو

مدل

کارکرد

قیمت

دانگ‌فنگ H۳۰ کراس

۹۸

هفت هزار کیلومتر

۴۹۶ میلیون تومان

چری آریزو ۵

۹۶

۸۶ هزارکیلومتر

۴۷۵ میلیون تومان

میتسوبیشی میراژ

۲۰۱۷

۴۰ هزارکیلومتر

۴۸۵ میلیون تومان

چانگان C۳

۹۷

۵۰ هزارکیلومتر

۵۰۰ میلیون تومان

رقبای شاهین در بازار خودروهای کارکرده خارجی

قیمت شاهین به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. مدلی که ۷۰ میلیون تومان از کوییک اتوماتیک پلاس و ۱۲۰ میلیون تومان از ساینا پلاس دنده‌ای گران‌تر فروخته می‌شود و باید آن را گران‌ترین خودرو داخلی سایپا بدانیم. با این حال در بازار خودروهای کارکرده با پول شاهین امکان خرید دست‌کم چهار محصول خارجی وجود دارد.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک، رنو ساندرو، برلیانس H۳۲۰ و برلیانس H۳۳۰ چهار خودروی خارجی به‌شمار می‌روند که برخی از مدل‌های دست‌دوم آن‌ها کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. مثلا ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک اسپرت اکسلنت مدل ۹۷ با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان آگهی شده است. مدلی که طی این سه سال حدود ۸۰ هزارکیلومتر راه رفته و از نظر بدنه و موتور سالم است.

قیمت رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک در یک آگهی دقیقا ۳۵۰ میلیون تومان است. این یکی محصول سال ۹۶ محسوب می‌شود و در این سال‌ها ۶۰ هزارکیلومتر راه رفته است. برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک دست‌دوم را می‌شود با ۳۵۰ میلیون تومان خریداری کرد.

به گزارش فرارو، شخصی مدل ۹۵ این خودرو را با رنگ مشکی با همین رقم می‌فروشد. کارکرد این خودرو حدود ۷۰ هزارکیلومتر است و طبق اطلاعات موجود در آگهی از نظر فنی و بدنه عیب و ایرادی ندارد. برلیانس H۳۲۰ صفرکیلومتر قیمت کمتری نسبت به H۳۳۰ دارد و در بازار خودروهای دست‌دوم همین روند مشاهده می‌شود. شخصی در ازای ۳۲۵ میلیون تومان حاضر است برلیانس H۳۲۰ مدل ۹۹ را بفروشد. این خودرو ۱۸ هزارکیلومتر راه رفته و طبق ادعای مالک در حد مدل‌های صفرکیلومتر است.

رقبای کارکرده شاهین با بودجه ۳۵۰ میلیون تومان

خودرو

مدل

کارکرد

قیمت

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک اسپرت اکسلنت

۹۷

۸۰ هزارکیلومتر

۳۱۰ میلیون تومان

رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک

۹۶

۶۰ هزارکیلومتر

۳۵۰ میلیون تومان

برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک

۹۵

۷۰ هزارکیلومتر

۳۵۰ میلیون تومان

برلیانس H۳۲۰

۹۹

۱۸ هزارکیلومتر

۳۲۵ میلیون تومان

کد خبر 446071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =