افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس / حقیقی‌ها ۸۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۱ بهمن‌ماه، با افزایش ۱۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد ۱۰هزار و ۲۲واحدی شاخص کل (۰.۷۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۴هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۹درصد رشد کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۲۹۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای وبملت، فولاد و کگل بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه / بازار طلا پیشی گرفت


حقیقی‌ها امروز ۸۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شتران»، «شبندر»، «شپنا»، «خودرو»، «فملی»، «فولاد» و «خساپا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «فرابورس»، «کرمان»، «سمگا»، «آریا»، «زاگرس» و«مدیریت» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «شبندر» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «خساپا» و «وتجارت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک ملت با برتری ۲۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۴۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 446022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =