افزایش ۲۹ هزار واحدی شاخص بورس/ حقیقی ها ۱۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۹ بهمن‌ماه، با افزایش ۲۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس رشد ۲۹هزار و ۶۰۸واحدی شاخص کل (۲.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۸هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز دو درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به هزار و ۹۶۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


  • بیشتر بخوانید:

آغاز اعطای وام بدون ضامن


در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی هزار و ۹۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد فولاد، وکبهمن و شپدیس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به میدکو، پاکشو و شبندر معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۲۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با برتری ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۳۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۱۰میلیارد تومان بود.
کد خبر 445892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =