۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
منتظر توفان در بورس باشیم؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اگر تصمیمات اخیر دولت اجرایی شوند، بازار سرمایه تغییرات جدی را تجربه خواهد کرد، در غیر اینصورت احتمال وقوع توفان وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، فردین آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به صحبت های وزیر اقتصاد در روز چهارشنبه، اظهار کرد: جزئیات رئوس مطالبی که وزیر اقتصاد در روز چهارشنبه مطرح کرد، همان پیشنهاد ۱۰ بندی بود که پیش از این ارائه شده بود. البته تفاوت های اندکی هم داشت. برای مثال در پیشنهادات اولیه، ورودی به صندوق تثبیت بازار سرمایه محدود بود اما طبق گفته های اخیر وزیر ورودی نامحدود شد و دولت هر میزان که مایل باشد میتواند برای ساماندهی بازار سرمایه به این صندوق واریز کند. همچنین قرار شد بخشی از منابعی که از طریق عرضه سهام دولتی در بورس وارد می شود، برای بازارگردانی تخصیص پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین نکته صحبت های وزیر، تداوم فرمول محاسباتی نرخ خوراک صنایع پتروشیمی و سوخت صنایع و در نظر گرفتن سقف ۵۰۰۰ و ۲۰۰۰ برای گاز و خوراک بود، گفت: بازار سرمایه خود را با این نرخ ها وفق میدهد اما میتواند گفت مهم ترین پیام وزیر و تصمیمات اقتصادی، پیش بینی پذیری و ثبات در این تصمیمات بود. امیدوارم این رویه کماکان ادامه داشته باشد و کسری بودجه روی آن تاثیر نگذارد.


بیشتر بخوانید:

درآمد ۷۶ هزار میلیارد ریالی "فملی"


این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد، میتوان انتظار داشت همین ۱۰ بند حمایتی در اینده نزدیک تغییرات جدی در وضعیت بازار ایجاد کند به طوریکه سود و زیان برخی شرکت ها تا میزان ۵۰ درصد با تغییر در فرمول محاسباتی سوخت و گاز و سایر تصمیمات از جمله لغو معافیت مالیاتی به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.

آقابزرگی تاکید کرد: صحبت های وزیر اقتصاد این انتظار را برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کرد که این گفته ها دچار تغییرات بنیادی و اساسی حداقل در میان مدت نشود. در غیر این صورت احتمال وقوع تلاطمی که اخیرا شاهد بودیم همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، جزئیات مصوبات هیات دولت برای حمایت از بورس را اعلام کرد.

کد خبر 445863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    یکی از موارد که نیاز به بازنگری دارد ارزش اسمی هر سهم است سهم با ارزش یک ریال ، پس از حذف 4 صفر عملا ارزش زیر یک ریال دارد
  • س و IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    منتظر توفانی بورس نیستیم ولی نسبت به ارزش سهم انتظار داریم رشد کنه و نسبت به شرایط پیش رو و برجام حل تحریم ها انتظار داریم بازار به سهم های تاثیر گذار تحریم ها شیفت کنه.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 1
    اینقده که عده ای ازکارشناسان وسهام داران انرژی منفی به بازارمیدن اوضاع بورس روخراب میکنن
  • علی کرمیان IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    باادامه این رونددولت،ضربه ای که حکومت ازبورس خواهد خورددههابرابرسنگین ترازضرباتی است که ازآمریکاواسرائیل خورده است . به دادسهام داران متضرربرسید . به نمادهای متخلف رسیدگی بکنیدکه دارندآشوب درست می کنند