حقوق بازنشستگان چگونه افزایش می یابد؟

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

به‌ گزارش صدای بورس، میرهاشم موسوی در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین‌اجتماعی با دولت، بخشی از سهم بیمه‌ شده را دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، افزود: به محض امضا شدن این تفاهم‌نامه، اگر کسی پشت نوبت باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود


این مسئول در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال آینده، ادامه داد: قطعاً یک ضریب افزایشی وجود خواهد داشت اما منتظر هستیم تا شورای روابط کار شکل گرفته و ضریب سالانه که اتفاق افتاد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به حق بیمه کارگری، تصریح کرد: کارگران مشاغل مختلف که تحت پوشش بیمه اجباری هستند و بر اساس قانون، مشمول کسر حق بیمه سهم کارگر می‌شوند، در صورت افزایش حقوق کارگران در سال آینده و متعاقب آن افزایش سهم حق بیمه، کسورات‌شان نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، موسوی با اشاره به عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 445862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    7 0
    این برنامه و بودجه کشور چرا بدهیهای دولت (400هزار میلیارد تومان) به تأمین اجتماعی نمیدهد ولی برای کشوریها ولشکریها اینهمه دست ودلبازی بعمل میآورد. بازنشستگان تأمین اجتماعی چه هیزم تری به یکعده و نهادها فروخته اند که آنها حاضرنیستند حق و حساب خودرا بپردازند و درعوض هرچه لازم دارند از صندوق وجیب بازنشستگان تأمین اجتماعی برمی دارند. انجام متناسب سازی و همسانسازی ناقص وغیرواقعی ، افزایش حقوق بدون رعایت کردن قوانین کاراسلامی، عدم واگذاری سهام شستا، عدم پرداخت 2ماه حقوق ثابت بعنوان عیدی همانند دوران اشتغال به بازنشستگان تأمین اجتماعی، عدم ارائه بیمه تکمیلی بطور کامل و جامع، عدم دائمی کردن همسانسازی، وغیره. 30سال زحمت مشقتبار کشیده اند با حقوق ناچیز و بخورونمیر، بعدازبازنشستگی و کسر حق بیمه معین، حالا حق قانونی این تلاشگران دوران مختلف کشور را،مدیران و مسئولین ذیربط نمیخواهند پرداخت نمایند و هزاران معضل و ایراد و مانع مطرح میکنند. و اصلأ به قوانین مصوب در اجرا و اعمال و احقاق حقوق این بازنشستگان، بالاخص بازنشستگان تأمین اجتماعی امساک میورزند و تمکین نمیکنند. کلأ تأمین معیشت این قشر مدنظرنیست.
  • بازنشسته IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    میزان عیدی حداقل برابر یک ماه حقوق
  • مرتضی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    میشه بفرمائید موعد مقرر کی هست
  • مستمری بگیر تامین اجتماعی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    خدا کند مبلغی باشد که شرمنده خانواده و نوه و.........نشویم
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام موقع عیدی ما با بازنشسته کشوری لشگری یکی هستیم موقع اضافه کردن حقوق ما با بازنشسته کشوری لشگری کاری نداریم باید شورای کار تشکیل شود اخه شما چه جوری میخواهید جواب خدا را بدید والا این حق الناس است من که راضی نیستم
  • مادر US ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    برنج کیلویی ۷۰ هزارتومان، نان ۵ هزارتومن