تولید تراکتور به جای ارتقای تکنولوژی کشاورزی !

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد اهمیت تکنولوژی در بخش کشاورزی گفت: در این سال‌ها تمام فکر ما تولید تراکتور بود درحالی‌که ارتقاء تکنولوژی کاشت، داشت و برداشت بسیار مهم‌تر از تولید تراکتور است.

به‌ گزارش صدای بورس، علیرضا مهاجر اظهار داشت: با ارتقاء کیفیت، کمیت و تکنولوژی امکان تولید ۱۰۰درصدی دنباله بندها در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: مشهد یکی از شهرهای بزرگ کشور به لحاظ توریستی، صنعتی، اقدامات زیربنایی، تولید ادوات کشاورزی نظیر دنباله بندها، ملزومات آبیاری مدرن و تولید بذر است.

وی در مورد اهمیت تکنولوژی در بخش کشاورزی بیان کرد: در این سال‌ها تمام فکر ما تولید تراکتور بود درحالی‌که ارتقاء تکنولوژی کاشت، داشت و برداشت بسیار مهم‌تر از تولید تراکتور است.


بیشتر بخوانید: درآمد ارزی از صادرات محصولات کشاورزی چقدر است؟


مهاجر ادامه داد: در زمینه تکنولوژی در بخش کشاورزی نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و البته در این سال‌ها خوشبختانه قدم‌های مؤثری برای رفع این نواقص برداشته‌ایم.

تحول و ورنق بخش کشاورزی در گروی ایجاد ستاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی

پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت: زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باعث ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری، جلوگیری از خام فروشی و تحول و رونق و جهش مورد انتظار در بخش کشاورزی می شود.

وی اظهار داشت: طرح کارگو در سال گذشته دربودجه ۱۴۰۰ پیش بینی و حتی آیین نامه اجرایی آن هم تنظیم شده است و به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: صادرات کشاورزی با اجرای این طرح افزایش یافته و می‌توانیم صادرات هوایی محصولات کشاورزی را هرسال افزایش دهیم.

اوسطی در مورد برنامه مجلس برای حمایت از کشاورزان عنوان کرد: ما پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه را بررسی کرده و اعتبارات پیشنهادی را با اولویت‌ بخش‌های مختلف کشاورزی مثل سنددار شدن زمین‌های کشاورزی، توسعه آبخیزداری، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و سایر موضوعات ابلاغ کردیم.

کد خبر 445792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =