قیمت سکه جان می گیرد؟

بازار ارز و طلا روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ شاهد رشد قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

به گزارش صدای بورس، بازار ارز امروز شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. دلار در بازار امروز ۵۰ تومان بالا رفت و بر روی ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی هم امروز ۹۰ تومان از عصر روز گذشته پایین تر رفت و با ۲۴ هزار و ۹۹۷ تومان معامله شد.

افت و خیز قیمت درهم

قیمت درهم در بازار امروز تا ۷ هزار و۷۲۲ تومان پیشروی کرد اما در نهایت پایین رفت و با۱۰ تومان رشد بر روی ۷ هزار و ۶۸۰ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزارو ۲۰۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه جان گرفت

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز تقریبا ۵ دلار پایین رفت و بر روی ۱۸۴۴ دلار قرار گرفت.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۶ هزار و ۷۰۰ تومان گران شد و با ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.


بیشتر بخوانید: سیگنال جو بایدن به قیمت دلار ایران


بازار سکه که روز گذشته ریزش را تجربه کرده بود در بازار امروز جان گرفت و بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز با ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد. قیمت یاد شده نسبت به عصر روز گذشته ۱۳۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۳.۰۵ درصد بود.

ردپای بورس در بازار دلار ایران

دربازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز اظهارات سید ابراهیم رئیسی درباره بورس برجسته بود رئیس جمهور دیشب با حضور در برنامه شبانگاهی شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود حمایت جدی دولت از بورس را اعلام کرد. سید احسان خاندوزی هم در واکنش فوری به اظهارات رئیسی درتوئیتی نوشت یک شروع دیگر در اجرای مصوبات اقتصادی خواهد بود ان‌شاءالله.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۲۱-۳۸-۱۹

وزیر اقتصاد امروز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ دو اقدام اساسی دولت برای حمایت از صنایع بورسی را اعلام کرد؛۱- ارسال مصوبه هیئت دولت اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ۲- ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به مسئولان اقتصادی دولتی

به گزارش اقتصادنیوز، تعیین سقف ۵۰۰۰ هزار تومان برای خوراک پتروشیمی ها و ۲۰۰۰ تومان برای سوخت صنایع

- نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها معادل ۹۰ درصد نرخ سامانه نیا در شش ماه اخیر

- سقف نزخ سود بازار بین بانکی ۲۰ درصد تعیین شد

- سهام دولت در شرکت های دولتی بدون سقف در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار خواهد گرفت تا به پشتوانه آن بتواند مداخله بهتری در بازار سرمایه داشته باشد.

کد خبر 445790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =