برخی قوانین صندوق‌های بازارگردانی باید اصلاح شود

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: برخی از قوانین و مقررات پایه و مرتبط با بازار سرمایه و صندوق‌های بازارگردانی باید اصلاح شود، زیرا در زمان تصویب قانون بازار درسال ۱۳۸۴ تنها نهاد مالی فعال در بازار سرمایه کارگزاران رسمی بورس اوراق بهادار بودند.

به گزارش صدای بورس، فردین آقا بزرگی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در مورد اثرات تأسیس صندوق اختصاصی بازرگردانی سهام عدالت، اظهار کرد: برخی از قوانین و مقررات پایه و مرتبط با بازار سرمایه و صندوق‌های بازارگردانی باید اصلاح شود، زیرا در زمان تصویب قانون بازار درسال ۱۳۸۴ تنها نهاد مالی فعال در بازار سرمایه کارگزاران رسمی بورس اوراق بهادار بودند بنابراین دیدگاه بسیاری از فعالان فعلی بازار در قوانین و مقرارات دیده نشده و در برخی ابعاد با فضای کنونی اقتصاد و بازار سرمایه کشور تطابق ندارد.

او بیان کرد: طی یک دهه گذشته با توجه به افزایش فعالان بازار، نهادهای مالی و صندوقهای سرمایه گذاری در دوسال اخیر سهامداران سهام عدالت نیز به جرگه ذینفعان و سهامداران بورس افزوده شدند، اکنون این گروه از اشخاص منابع قابل توجهی به میزان تقریبی ۸۰ درصد از بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۱ که معادل ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان است را در اختیار دارند .

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: به همین منظور و در راستای تحقق حکمرانی بازار سرمایه و حفظ حقوق منصفانه و شفاف تمام سرمایه گذاران به‌خصوص سهامداران سهام عدالت و بخش خصوصی، اداره امور دارایی این گروه از سرمایه گذاران لازم است به ترتیبی باشد که براساس قوانین و ضوابط خاص در قالب صندوقهای سرمایه گذاری قرار گیرد .


بیشتر بخوانید:

سهامداران ۷۴ درصد شرکت‌ها گرفتار در گرداب زیان


آقا بزرگی بیان کرد: برای ایجاد ثبات در بازار و همچنین پیشگیری از ایجاد هیجانات فروش سهام لازم است صندوق‌هایی با موضوعیت بازارگردانی، پرتفوی این گروه از سهامداران را اداره کنند. از سوی دیگر نیز ساز و کارهای قانونی و هدفمندی که از سال ۹۹ نیاز به آن به‌شدت مورد توجه مسئولین قرار گرفت و وظیفه افزایش نقدشوندگی پرتفوی سهامداران بر عهده داشت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سنا، این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان گفت: دارندگان سهام عدالت با تاسیس صندوق بازارگردانی سهام عدالت آسودگی خیال بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت زیرا چنانچه به هر دلیل بورس دچار رکود و یا کاهش تقاضای خرید شود، برای حفظ ثبات در بازار و کاهش بخشی از ریسک‌های بازار این صندوق‌ها به‌طور سیستماتیک بازارگردانی خواهند کرد که این امر موجب افزایش ضریب تثبیت بازار می‌شود.

کد خبر 445736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =