۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
قطعی گاز در راه است؟

سخنگوی صنعت برق گفت: امیدواریم با افزایش دما و کاهش مصرف گاز در کشور، گازرسانی ها به نیروگاه‌ها افزایش یافته و تلاش ما این است که به خاموشی زمستانی نرسیم.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و محدودیت گازرسانی به نیروگاه‌ها، برداشت از مخازن سوخت گازوئیل افزایش یافت.

وی افزود: گاز تحویلی به نیروگاه‌ها روبه بهبود است و مقدار آن نسبت به روزهای پیش افزایش یافته و برداشت از مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید:

تعرفه برق از بهمن ماه اصلاح می شود + فیلم


سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۴۰ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها با گاز تامین می شود، گفت: روزانه به طور متوسط ۸۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده می شود، که امیدواریم با افزایش دما و صرفه جویی هایی که مردم در مصرف گاز خواهند داشت، تحویل گاز به نیروگاه‌ها طی روزهای آتی افزایش یابد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۸ درصد ظرفیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است و روزانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل داده می شود.

به گزارش تسنیم، سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: امیدواریم با افزایش دما و کاهش مصرف گاز در کشور، گازرسانی ها به نیروگاه‌ها افزایش یافته و تلاش ما این است که به خاموشی زمستانی نرسیم.

کد خبر 445655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =