درآمد میلیاردی آمریکا از جریمه فعالیت های مرتبط با ارزهای مجازی

آمریکا در سال‌های گذشته ۲.۳۵ میلیارد دلار جریمه را علیه فعالیت‌های مرتبط با بیت کوین و ارزهای مجازی در این کشور اعمال کرده است.

به گزارش صدای بورس، بر اساس تحقیقات موسسه کُرنر استون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۹۷ حکم جریمه را علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی و بیت کوین در این کشور به ارزش ۲.۳۵ میلیارد دلار اجرایی کرده است. ۱.۷۱ میلیارد دلار از این جریمه‌ها از طریق دعوی قضایی و ۶۴۰ میلیون دلار آن نیز به شکل اداری دریافت شده‌اند.

از سوی دیگر ۱.۸۶ میلیون دلار ازاین جریمه از سوی شرکت‌ها و ۴۹۰ میلیون دلار هم مربوط به افراد حقیقی بوده است.


بیشتر بخوانید:

سبز شدن ناگهانی رمزارزها


گزارش موسسه کرنر استون نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ برای حدود ۲۰ پرونده حکم قطعی صادر شده که ۶۵ درصد این پرونده‌ها مربوط به کلاهبرداری و ۸۰ درصد آنها هم نقض قوانین مربوط به اوراق بهادار بوده و ۵۵ درصد نیز هم کلاهبرداری و هم نقض قوانین داشته است.

بر اساس اسناد موجود اقدامات اخیر دولت آمریکا علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی درواقع مربوط به نشستن گری گنسلر در مسند اداره کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور از ماه آوریل سال ۲۰۲۱ بوده است و گفته می‌شود تعداد پرونده‌ها از آن زمان افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، آبه چرنین، معاون مدیرکل موسسه کرنر استون می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود اقدامات سختگیرانه علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در آمریکا در سال جدید هم ادامه یابد.

کد خبر 445569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =