تاریخ واگذاری سرخابی‌ها مشخص شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مجمع باشگاه استقلال در روز ۶بهمن و باشگاه پرسپولیس در روز ۹ بهمن برگزار می شود.

به گزارش صدای بورس، نشست کارشناسی بررسی ابعاد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در راستای سلسله نشستهای انجام شده، بعد از ظهر دیروز(یکشنبه) در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

حسین قربانزاده در این نشست با اشاره به جلسه روز شنبه خود با وزیر ورزش و مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: در این جلسه وزیر ورزش ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری سرخابی ها تاکید کرد پیگیریهای لازم برای بررسی جوانب مختلف این واگذاری تا رسیدن به نقطه مطلوب باید ادامه داشته باشد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین برگزاری مجامع این دو باشگاه در راستای پذیرش نمادشان در بازار سرمایه را مورد تاکید قرار داد و افزود: زمان برگزاری مجامع این دو باشگاه در نیمه نخست بهمن تعیین شده است که چون صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس هنوز دریافت نشده است باید پیگیر این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر ضرورت دریافت صورتهای مالی این دو باشگاه لازم است موضوع افزایش سرمایه از محل صرف سهام و نیز ارزشگذاری سرخابی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: امروز(دوشنبه) نیز جلسه ای با کارشناسان امر در زمینه ارزشگذاری سهام سرخابی ها جهت واگذاری خواهیم داشت که یکی از نکات مورد توجه در این زمینه بررسی ابعاد مختلف ارزشگذاری سهام آنها و همچنین بررسی مقوله ارزشگذاری باشگاهها در دنیا است.

وی گفت: مواردی همچون برگزاری مجمع این دو باشگاه برای تصویب صورتهای مالی حسابرسی شده، تصویب ارزشگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در هیات واگذاری، ثبت این دو باشگاه نزد سازمان بورس و دریافت مجوز افزایش سرمایه، درج نماد معاملاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس و برگزاری مجمع این دو باشگاه برای تصویب افزایش سرمایه آنها، از جمله اقداماتی است که بنا داریم در راستای واگذاری سهام آنها در هفته های پیش رو انجام دهیم.


بیشتر بخوانید:

مشکلی برای واگذاری سرخابی‌ها نیست


قربانزاده با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مجمع باشگاه استقلال در روز ششم بهمن و باشگاه پرسپولیس در روز نهم بهمن برگزار می شود، اظهار داشت: در زمینه برگزاری مجمع تصویب افزایش سرمایه سرخابی ها نیز باید تعهدات وزارت ورزش برای پذیرش سرخابی ها در بورس از جمله تعهد به جبران بدهی های دیده نشده در صورتهای مالی این دو باشگاه و تایید برنامه کسب و کار آنها لحاظ شود.

همچنین رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در صورت امکان تلاش می کنیم با هماهنگی بورس، نماد این دو باشگاه به نامشان انتخاب، تصویب و در بازار سرمایه درج شود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات افزایش سرمایه از محل صرف شمولیت مالیاتی اندوخته صرف است که تلاش می کنیم سرخابی ها از این موضوع مستثنی شوند. ضمن این که باید در خصوص میزان افزایش سرمایه این دو باشگاه هم تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: در حال حاضر فضای همراهی خوبی در دولت و مجلس برای واگذاری سرخابی ها ایجاد شده که لازم است از این فضای مناسب حداکثر استفاده را برای اصلاح صورتهای مالی، افشای دارایی و بدهی های آنها، ارزشگذاری و در نهایت عرضه سهام سرخابی ها انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، قربانزاده در پایان اظهار امیدواری کرد تا پایان بهمن ماه مقدمات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فراهم و شاهد واگذاری آنها باشیم.

کد خبر 445544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =