جزییات عرضه املاک شهرداری در بورس کالا / متقاضیان خرید مسکن بخوانند

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران ۲ آپارتمان ۱۵۰ متری از املاک خود را در بورس کالا عرضه می‌کند.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ خبر عرضه اموال شهرداری در بورس کالای ایران با پرسش‌های بسیاری همراه است. اینکه چه کسانی می‌توانند املاک شهرداری را بخرند، کدام یک از اموال در بورس کالا عرضه می‌شود، چه زمانی عرضه صورت می‌گیرد، چه سازکاری برای این عرضه انتخاب شده است و ... از مهمترین پرسش‌های حول این موضوع است.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با این پرسش که عرضه اموال شهرداری در بورس کالای ایران در چه مرحله‌ای است، به صدای بورس گفت: فرایند ورود به بورس کالا را شروع کردیم، کد بورسی فعال شده است و به زودی اولین عرضه املاک شهرداری در بورس کالا انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه املاکی در بورس کالا عرضه می‌شوند، گفت: برای شروع ۲ ملک ۱۰۰ و ۱۵۰ متری در منطقه ۲ تهران که تمام شرایط عرضه در بورس کالا را دارد، عرضه می‌شود.

زمان عرضه املاک شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با زمان عرضه اولین ملک شهرداری در بورس کالای ایران گفت: روزهای آینده اولین ملک در بورس کالای ایران عرضه می‌شود و هر شخص حقیقی با داشتن کد بورس کالا می‌تواند در عرضه حضور پیدا کند.


  • بیشتر بخوانید

دلال‌ها چطور در شهرداری پایتخت درآمد میلیاردی دارند؟


چطور املاک شهرداری را از بورس کالا بخریم؟

فلاح با بیان اینکه با عرضه املاک در بورس کالا می‌توانیم این رکن بازار را تقویت کنیم، گفت: روال به این شکل است که متقاضیان حضور در این عرضه، باید ۳ درصد به حساب بورس کالای ایران واریز کنند تا وارد فرایند شوند. همچنین پیمانکاران نیز می‌توانند در این مهم حضور داشته باشند و آنها هم مانند سایرین باید ۳ درصد حضور را پرداخت کنند و در صورت موفقیت به جای الباقی پول، حواله دهند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: پیش‌تر اموال شهرداری از طریق مزایده به فروش گذاشته می‌شد که با مشکلات خاصی روبرو بود، مکانیزم عرضه در بورس کالا شفافیت در پی دارد و امیدواریم دیگر با این قبیل چالش‌ها مواجه نباشیم.

کد خبر 445500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =