صندوق طلا بیش از ۱۲۰۰۰ قرارداد آتی منعقد کرد

در جریان معاملات دی ماه ۱۴۰۰ بازار مشتقه بورس کالای ایران، صندوق طلا بیش از ۱۲۰۰۰ قرارداد آتی منعقد کرد.

به گزارش صدای بورس، در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۴۰۸ هزار و ۶۱۱ قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۸۷ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال منعقد شد؛ در این ماه ۱۲ هزار و ۳۴۶ قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا نیز در بازار به ثبت رسید.

در دی ماه امسال ۳۹۰ هزار و ۴۰۳ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سه سررسید دی، بهمن و اسفند ۱۴۰۰ به ارزشی بیش از ۱۶ هزار و ۱۲۷ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال در حالی منعقد شد که این ارقام، بیشترین سهم حجم و ارزش بازار را تشکیل داد.


بیشتر بخوانید:

صندوق‌های طلا جا ماندند


۱۲ هزار و ۳۴۶ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزشی بالغ بر ۱۱۳۱ میلیارد ریال برای سه سررسید بهمن ماه امسال و فروردین و خرداد ماه ۱۴۰۱ منعقد شد و با ثبت این آمار دارایی مذکور بعد از زعفران نگین رتبه دوم را در حجم و ارزش کل معاملات به دست آورد.

نقره نیز با ۵۸۱۸ قرارداد آتی منعقده تحویل بهمن ۱۴۰۰ و فوردین ۱۴۰۱ در رتبه سوم جای گرفت و ارزش تقریبی ۱۱۸ میلیارد ریالی را ثبت کرد.

به گزارش کالاخبر، در ماه مذکور معامله گران ۴۴ قرارداد آتی مس کاتد را نیز برای تحویل در سررسید بهمن ماه امسال منعقد کردند و ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی را رقم زدند.

کد خبر 445497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =