لحظه به لحظه با بازار ۲ بهمن ۱۴۰۰

بازار سهام دو هفته سراسر منفی داشته، برای این هفته برخی از کارشناسان به تابلوی سبز معاملات خوش‌ بین هستند.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سهام دو هفته سراسر منفی داشته، برای این هفته برخی از کارشناسان به تابلوی سبز معاملات خوش‌ بین هستند، گرچه شیب اگر مثبت باشد هم ملایم خواهد بود و احتمالا ضرر سهامداران دست کم تا پایان سال جبران نمی‌شود.


رشد دو هزار و ۴۱۱ واحدی شاخص کل (۰.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار داد.
اما شاخص‌ هم وزن ۰.۴ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، شپنا و شتران بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴ درصد یعنی ۶۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۱ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «ماشین آلات و دستگاه‌های برقی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، سمگا و نوری لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به جم پیلن، شبندر و تجلی معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پلی‌پروپیلن جم با برتری ۱۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰ میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۵

مخابراتی ها نیز با فشار فروش یکپارچه منفی با افت قیمت همراه اند.


۱۲:۰۰

برقی ها با برتری فروشندگان یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۱:۴۸

هتل داری ها نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نمادهای گشان و گکوثر با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۱:۴۰

وغدیر تک نماد مثبت و متعادل گروه چندرشته ای ها است.


۱۱:۱۵

بیشترین حجم معاملات 
تجلی ۳۸۵ میلیون سهم
خودرو ۱۷۵ میلیون سهم
شپنا ۱۳۰میلیون سهم
شبندر ۱۳۰ میلیون سهم
خساپا ۱۰۸ میلیون سهم


۱۱:۱۵

اطلاعات_بازار
شاخص کل ۱,۲۸۴,۷۳۱     
۵۳۳۷.۶۳ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۱,۴۷۹,۳۰۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۴,۰۰۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۶۵۲  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۲۷۷۸ واحد مثبت
شپنا ۹۰۴ واحد مثبت
نوری ۸۴۶ واحد منفی
شبندر ۸۳۸ واحد مثبت
شبریز۴۰۱ واحد مثبت
شتران ۳۹۰ واحد مثبت
فملی ۲۹۹ واحد مثبت


۱۱:۰۰

کانه های فلزی نیز با معاملاتی مثبت و متعادل همراه اند. در این میان کاما، ومعادن، کنور و کگهر با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۳۰

فلزات اساسی همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت،متعادل اند. نمادهای فولاد، فملی، فسرب، فزرین، کویر، کاوه، فسبزوار، هرمز و فولای با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. فروس و فباهنر نیز نمادهای مورد توجه گروه اند. در این میان نمادهای ذوب، فخوز، فجر، فروی، فلوله، فنورد، فنوال، فایرا و فمراد با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۵۰
خودرویی ها نیز همسو با درگر گروه ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، خکاوه، خزر، ختور، خکمک، خمحرکه با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نمادهای خبهمن، خاور، خپارس، خنصیر، خدیزل و خاذین نیز با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.


۹:۴۵
قندی ها نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. قثابت، قنقش، قصفها و قزوین با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان نمادهای قلرست و قپیرا با گرایش منفی معامله می شوند. نمادهای قچار، قتربت و قهکمت نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۹:۳۵
شیمیایی ها نیز با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای پترول، شفن، شاراک، شگویا، فارس، پارس، شصدف و تاپیکو مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نوری ،شسینا، شپدیس ، شمواد، شرنگی و شفارس با معاملاتی منفی و متعادل همراه اند.


۹:۲۰
نبض مثبت در نفتی ها محسوس است. نمادهای شبندر، شاوان، شبهرن، شراز، شپاس و شرانل با گرایش مثبت، متعادل اند. نمادهای شپنا، شتران و شبریز نیز پرتقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشستند. در این میان شسپا و شنفت منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۰۵

بازار امروز با گرایش مثبت و پرتقاضا آغاز به کار کرده است.


۸:۵۰
🔹برترین‌های تقاضای بورس
شتران
شپنا
پدرخش

🔹بیشترین عرضه بورس
غدشت
وسخوز
وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
هجرت
دتوزیع
سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
شگامرن

کد خبر 445376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =