نفت برنت به بالاترین رقم در ۳ سال گذشته رسید

در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند با توجه به عرضه محدود نفت از سوی تولید کنندگان بزرگ و افزایش میزان تقاضا شکاف بین عرضه و تقاضا کمتر شود، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت و نفت برنت به بالاترین رقم بیش از ۳ سال گذشته رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم از سوم اکتبر ۲۰۱۸ یعنی ۸۶ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در اوایل امروز به بالاترین رقم از ۱۰ نوامبر یعنی ۸۴ دلار و ۷۸ سنت رسیده بود، با اندکی تعدیل و رشد ۶۲ سنتی (۰.۷ درصدی) نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۸۴ دلار و ۴۴ سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب شاهد رشد هفتگی ۵.۴ و ۶.۳ درصدی بود.

کمبود عرضه و بروز نشانه هایی از اینکه سویه اومیکرون همچون سویه های قبلی تقاضای نفت را مختل نخواهد کرد سبب شده تا قیمت ها به بالاترین رقم های چند سال اخیر برسد.


بیشتر بخوانید:

تب افزایش قیمت نفت بالا گرفت


به گفته تجار قیمت های بالای نفت برنت برای مدت طولانی تری پابرجا خواهد ماند. توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «در حالی که اوپک پلاس به میزان کافی عرضه را افزایش نداده تا بتواند پاسخگوی نرخ رو به رشد تقاضای جهانی باشد، روند افزایشی قیمت ها ادامه دارد.»

به گزارش تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس به تدریج در حال افزایش تولید نفت خود هستند اما این افزایش متناسب با رشد پرشتاب تقاضا نیست. نگرانی ها از حمله احتمالی روسیه به اوکراین و اختلال در عرضه نفت نیز عامل دیگری بوده که به رشد قیمت ها کمک کرده است.

کد خبر 445111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =