" فرابورس " احتمال صعود در نقطه حمایتی قوی

نماد فرابورس یکی از نمادهای فراکابی پرحرف و حدیث است.

وحید بلالی - صدای بورس؛ فرابورس یکی از نمادهای فراکابی جذاب برای سرمایه‌گذاران است که در مقطعی توانسته افزایش ۲۰ برابری قیمت را شاهد باشد. درآمد فرابورس از کارمزد معاملات، درآمد حق و درج پذیرش، درآمد حق عضویت کارگزاران است.

اما درآمد عمده شرکت فرابورس از کارمزد معاملات است، درآمد شناسایی شده از ابتدای فروردین ماه تا انتهای آذر ماه برابر با ۱۳۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل کاهش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد، اما نسبت به دوره ۹ ماه سال ۹۸ افزایش ۷۴ درصدی را ثبت کرده است.

افزایش کارمزد و افزایش درآمد فرابورس در سال ۹۹ به علت اقبال بیش از حد مردم ایران به بازار سرمایه بود که این اقبال در سال ۱۴۰۰ تا به امروز کم و کمتر شده است اما می‌توان امیدوار بود که در سال ۱۴۰۱ با افزایش اوج گیری بازار سرمایه، فرابورس بتواند افزایش درآمد مجددی را داشته باشد.

تحلیل تکنیکال
فرابورس طبق تصویر زیر در تایم فریم ماهانه توانسته بعد از افزایش سرمایه خود، افزایش قیمت بیش از ۲۲۴ درصدی را داشته باشد و سقف تاریخی خود را نیز بشکند.

Chart فرابورس, MN1, 2022.01.16 08:43 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

اما فرابورس بعد از شکستن سقف تاریخی خود باز هم عقب نشینی کرده و با دو کندل ریزشی قوی در تایم فریم ماهانه مواجه بوده و سپس با یک کندل دوجی می‌توانسته باز هم صعودی شود اما باز هم با یک کندل قوی ریزشی مواجه شده است.

همانطور که در تصویر بررسی ماهانه مشخص است، فرابورس به ناحیه بسیار قوی حمایتی که قبلا هم توانسته در این محدوده پرتقاضا شود. نکته اینجاست که در سری قبل در زمان ریزش، با بیش از ۱۰ کندل ریزشی مواجه بودیم که اکنون ریزش با ۴ کندل مواجه است؛ این بدان معناست که بازگشت نیز می‌تواند به سرعت ریزش کرده و شاید در عرض سه تا چهار ماه بتوان سقف قبلی را پس گیرد.

کد خبر 445031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    رشدمیکنه