لحظه به لحظه با بازار ۲۶ دی ۱۴۰۰

بازار سهام روز گذشته و در ادامه روند منفی هفته پیش با ریزش شاخص کل مواجه بود.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سهام روز گذشته و در ادامه روند منفی هفته پیش با ریزش شاخص کل مواجه بود. کارشناسان معتقدند در حال حاضر قوی‌ترین سیگنال تاثیرگذار بر بورس نمی‌تواند چیزی جز تزریق نقدینگی باشد.


 افت ۱۱هزار و ۶۸۴واحدی شاخص کل (۰.۸۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز یک درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای شپدیس، فملی و پارسان بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی ۶۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات چوبی» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد سمگا، بپاس و شپدیس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به تاصیکو، کیمیاتک و فنفت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی معادل ۲۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری صدر تامین با برتری هشت میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۷۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۲۰

وتجارت و وبصادر با بهبود تقاضا در مدار مثبت داد و ستد می شوند.


۱۱:۴۴

با بهبود تقاضا در خودرو شاهد شکل گیری تقاضا در دیگر نماد های گروه هستیم.


۱۱:۱۲

مخابراتی ها با برتری فروشندگان یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۱:۰۵

در این دقایق شاهد بهبود تقاضا در نماد خودرو هستیم.


۱۱:۰۰

کاشی و سرامیکی ها نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان کلوند، کسعدی، کحافظ و کهرام با گرایش منفی، متعادل اند.


۱۰:۵۵

درمیان افت قیمت گروه رایانه ای ها توسن و مرقام مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۴۰

بیمه ای ها نیز همسو با دیگر گروه ها افت قیمت را تجربه می کنند. در راین میان دانا، بخاور، بساما، ومعلم، پارسیان و اتکام با گرایش مثبت، متعادل اند.


۱۰:۳۰

فلزات اساسی نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای فملی، فولاد، وسدید، فخوز، فالوم، ذوب، فاسمین، کاوه، کویر و فجر با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند. فروی، فگستر و فسرب نیز نمادهای های پر عرضه گروه اند. در این میان فنورد و فنفت نیز پرتقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشستند.


۱۰:۰۵

بیشترین حجم معاملات 
خودرو ۱۱۴ میلیون سهم
زقیام ۷۰ میلیون سهم
خگستر ۶۶ میلیون سهم
شسینا ۵۸ میلیون سهم
وسکرمان ۵۶ میلیون سهم


۱۰:۰۰

اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۳۱۷,۳۴۹     
۵۲۲۰.۱۸ واحد منفی
ارزش بازار ۵۲,۷۷۹,۷۲۸ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۷,۰۵۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۳۷  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
شپنا ۵۱۳ واحد منفی
فملی ۴۹۰ واحد منفی
شبندر ۴۶۱ واحد منفی
شپدیس ۳۵۹ واحد منفی
فولاد ۲۸۷ واحد منفی
وبملت ۲۷۹ واحد منفی
خودرو ۱۸۴ واحد منفی


۹:۵۰
شیمیایی ها نیز در غیاب فارس همسو با دیگر گروه  ها با برتری فروشندگان با افت قیمت همراه اند. نوری، شسینا، شفن، پترول، شگویا، شپدیس، شصدف، شاراک و تاپیکو با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان قرن و کیمیاتک با گرایش مثبت، متعادل اند. شسم، شستان، شرنگی و شمواد نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۹:۴۰

خودرویی ها نیز با قدرتنمایی فروشندگان در مدار منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای خزامیا، خمحرکه، خرینگ، خریخت، خکار، خمهر، ورنا و خپویش با گرایش منفی، متعادل اند. خنصیر، خلنت و خفنر نیز از جمله نمادهای پر عرضه گروه اند. در این میان خودرو، خکاوه، خپارس، خزامیا، خزر، خپویش و خکرمان با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.


۹:۲۰
نفتی ها با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند. شپنا ،شبندر، شتران، شبریز، شاوان، شسپا، شراز و شرانل با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نماد شبهرن نیز تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۰۵
بازار امروز با با برتری فروشندگان با گرایش منفی و کم حجم آغاز به کار کرده است.


۸:۴۵
🔹برترین‌های تقاضای بورس
کمنگنز
پارند
پدرخش

🔹بیشترین عرضه بورس
بکاب
غدشت
وسخوز

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
اعتماد
سپیدما
غصینو

🔹بیشترین عرضه فرابورس
چخزر
شگامرن

کد خبر 445007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =