اعتراض کارشناسان بورس به تغییر پیش‌نویس قانون بازار سرمایه

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش‌نویس تغییر قوانین بازار اوراق بهادار دارای ۱۶ ماده بود که کارشناسان بورس نسبت به برخی از بندهای آن اعتراض دارند.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آموزش و فضای مجازی در بازار سرمایه باید در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث باشد که تاکنون به هیچ عنوان این موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار نگرفته است.

به گفته پور ابراهیمی، مساله‌ مطرح شده در میان فعالان بازار، متن خامی است که هیچ مصوبه‌ای در کمیته بازار سرمایه برای آن در نظر گرفته نشده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مساله مدنظر نمایندگان مجلس فقط در قالب متنی بود که با حضور فعالان اقتصادی، رییس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و رییس کانون کارگزاران از آن رونمایی شد و در اختیار فعالان بازار قرار گرفت؛ بنابراین در متن رونمایی شده هیچ اشاره‌ای به مساله آموزش و فضای مجازی نشده است.

وی با بیان اینکه در کنار مسائل مطرح شده در این کمیته، متنی در مورد فضای مجازی و آموزش آماده شده تا به ۱۶ ماده دیگر اضافه شود، گفت: این طرح باید ابتدا در کمیته بازار سرمایه که زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی مجلس است، تصویب شود. در نهایت در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از انجام جمع بندی های لازم می تواند به عنوان ماده ۱۷ به متن این پیش‌نویس اضافه شود.

پورابراهیمی خاطرنشان‌کرد: بعد از گذر از این مراحل، اظهار نظر فعالان بازار سرمایه درخصوص بخش مربوط به آموزش و فضای مجازی اتخاذ می‌شود، اما تا این لحظه این مساله در کمیته مورد بحث قرار نگرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تغییرات اعمال شده در خصوص آموزش و فضای مجازی که با حاشیه‌های زیادی از سوی کارشناسان همراه بود، فقط در حد یادداشتی است که یکی از اعضای مجلس آن را تنظیم کرده است تا در کمیته مورد بحث قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:

سبقت گرفتگان هفته


به گفته وی، این کمیته شامل مرکز پژوهش‌ها، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و تعدادی از نمایندگان فعال بازار سرمایه است.

پورابراهیمی خاطرنشان‌کرد: فعالان حاضر در بازار سرمایه نباید نگران صحبت‌های مربوط به آموزش و بخش فضای مجازی باشند؛ زیرا مسایل مطرح شده در کمیته به‌طور حتم در کمیسیون اقتصادی بررسی و بعد از ابلاغ آن در صحن مجلس تبدیل به قانون می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، به صحبت های مطرح شده از سوی کارشناسان بازار سرمایه نسبت به پیش نویس تغییر قوانین بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۶ ماده رونمایی شده در این پیش‌نویس، فاز نخست تصمیماتی است که در یک گزارش ارائه شده تا مسوولان حاضر در بازار سرمایه بتوانند نسبت به آن اظهار نظر کنند.

وی اظهار داشت: در خصوص باقی موارد باید مصوبات کمیته به‌طور رسمی در نامه‌ای به ما ابلاغ شود که طبق وعده‌های داده شده قرار است تا ۲ هفته آینده گزارش کمیته به کمیسیون ارسال شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه گزارشی که برای بررسی در کمیسیون جمع‌بندی می‌شود دوباره در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: موضوعی که اکنون در فضای مجازی منتشر و طرح موضوع شده است، به هیچ عنوان جزو مصوبات کمیته تخصصی یا کمیسیون اقتصادی مجلس نیست.

در اواخر آذر ماه پورابراهیمی اعلام کرده بود: طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیته تخصصی بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس رونمایی می‌شود تا فعالان بازار در مدت ۲ هفته پیشنهادات خود را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، پیش‌نویس قانون بازار اوراق بهادار، توسط کارگروه بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه و در چند روز گذشته توسط کمیسیون اقتصادی مجلس رونمایی شد که برخی از موارد مطرح شده در این پیش‌نویس با هجمه‌ای از اعتراض سهامداران و فعالان بازار همراه بود.

کد خبر 444945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =