دو گروه مورد اقبال این هفته / اولین و سریعترین متغیر بعد از برجام چیست؟

در نتیجه‌ افت قیمت سهام در یک سال گذشته بخش عمده‌ای از سهام موجود بازار در قیمت پایین و مناسبی از نظر بنیادی قرار دارند، اما عدم وجود اعتماد در سرمایه‌گذاران که در نتیجه دخالت های بی‌جا و وضع قوانین شبانه و کوتاه مدت است، موجب شده که همچنان شاهد نزول قیمت ها و عدم استقبال از بازار باشیم.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش رو شاهد بازاری متعادل و خنثی باشیم و در نتیجه وضعیت بازارهای جهانی توجه بازار از سهام بانکی و خودرویی به سمت سهام کامودیتی محور و حتی پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها متمرکز شود.

علی اصغر اکبری – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سهام در هفته گذشته در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بورس افتی در حدود ۲ درصدی را تجربه کرد. باوجود این که به شکل غیررسمی به مانند چند هفته اخیر اخبار نسبتا خوبی از مذاکرات و احتمال نتیجه بخش بودن آن منتشر شده است، اما مشکلات موجود در بازارسرمایه از جمله نبود اعتماد سرمایه‌گذاران به علت دخالت‌ها و فعالیت دستوری در سال گذشته و همچنین ورود نشدن نقدینگی و... مانع رشد آن شده است.


  • بیشتر بخوانید:

مذاکرات لغو تحریم‌ها بر مدار پیشرفت


وی افزود: در خصوص برجام عمده توجه سهامداران به تغییرات و کاهش نرخ ارز در نتیجه ایجاد توافق است؛ چرا که کاهش نرخ تسعیر در صورت ایجاد توافق اولین و سریعترین متغیری است که شاهد آن خواهیم بود، اما قابل ذکر است که حتی در صورت بازگشت به برجام و ایجاد توافق، تغییرات نرخ ارز بیش از ۱۰ درصد نخواهد بود و این کاهش نرخ تاثیر زیادی در صورت های مالی شرکت ها نخواهد داشت و بعضا به شکل دیگری از جمله افزایش مقدار فروش که در نتیجه رفع تحریم‌ها صورت خواهد پذیرفت خنثی خواهد شد.
اکبری عنوان کرد: در نتیجه‌ افت قیمت سهام در یک سال گذشته بخش عمده‌ای از سهام موجود در قیمت پایین و مناسبی از نظر بنیادی قرار دارند، اما بی‌اعتمادی در سرمایه‌گذاران که در نتیجه دخالت‌های بی‌جا و وضع قوانین شبانه و کوتاه مدت است، موجب شده که همچنان شاهد نزول قیمت ها و مورد استقبال قرار نگرفتن از بازار باشیم. همچنین پایین بودن حجم و ارزش معاملات نیز به خوبی بی‌اعتمادی به بازار را نشان می‌دهد. با این شرایط و در صورت ادامه این وضعیت می‌توان پیش بینی کرد که همچنان بهبود قابل توجهی را در بازار شاهد نخواهیم بود.
این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: باتوجه به جمیع موارد، پیش بینی می شود که در هفته پیش رو شاهد بازاری متعادل و خنثی باشیم. در نتیجه وضعیت بازارهای جهانی توجه بازار از سهام بانکی و خودرویی به سمت سهام کامودیتی محور و حتی پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها متمرکز شود.

کد خبر 444939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =