خصوصی سازی سهام «فارس» را عرضه می کند

سازمان خصوصی سازی تاریخ جدید عرضه عمده سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را اعلام کرد.

صدای بورس- سازمان خصوصی سازی در نامه ای به کارگزاری بانک ملی ایران، تاریخ جدید عرضه عمده سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد. در همین راستا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، اطلاعیه عرضه سهام «فارس» به صورت عمده (مدیریتی غیرکنترلی) را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تعداد سهام قابل عرضه ۴۳ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس است. فروشنده این سهام، سازمان خصوصی سازی و شرایط واگذاری به صورت یکجا و نقد یا شرایطی تعیین شده است. همچنین قیمت پایه هر سهم معادل ۱۴،۰۷۰ ریال است. برخی شرایط این عرضه به شرح زیر اعلام شده است:

* قیمت پایه برابر است با قیمت تابلو بورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه) به اضافه ۳۰ درصد به شرط آنکه از قیمت ۱۴،۰۷۰ ریال کمتر نباشد.

* قطعیت معامله حداکثر ۲۰ روز کاری پس از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت منوط به پرداخت ثمن نقدی معامله به همراه نامه تایید فروشنده و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای است.

* کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه نمایند و تاییدیه شرکت مزبور را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه، به شرکت بورس اوراق بهادار تهران ارائه کنند.


بیشتر بخوانید:

مدیرعامل " فارس " تغییر کرد


* متقاضیان خرید همچنین باید معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و رسید آن و یا اصل ضمانتنامه را حداکثر تا ۶ روز کاری قبل از عرضه به آن سازمان تحویل دهند.

* -طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، خریداران مکلفند نسبت به ارائه تأییدیه ای معتبر مبنی بر عدم بدهی معوق به سایر صندوق های بازنشستگی ذیربط خود بعنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای بررسی صلاحیت توسط سازمان خصوصی سازی، اقدام نمایند.

* کسب اطلاعات کافی و وافی از وضعیت مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی شرکت مورد واگذاری و نیز مفاد کامل قرارداد قبل از تاریخ انجام معامله بر عهده خریدار یا خریداران است. خریدار یا خریداران بعد از واگذاری، حق هیچگونه ادعا علیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی به استناد نداشتن اطلاعات لازم از اسناد و صورتهای مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی و آخرین وضعیت حسابها و موارد اعلامی و اطلاعات دیگر مربوط به سهام مورد معامله و شرکت مربوطه را ندارند.

خصوصی سازی سهام «فارس» را عرضه می کند

کد خبر 444879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =