بازده ۶۷۷۹ درصدی صندوق‌سهامی تدبیرگران فردا

کارگزاری تدبیرگران فردا در سال ١٣٨۴ با دریافت مجوزهای لازم، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر، مدیریت چهار صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سهامی تدبیرگران فردا
خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری سهامی تدبیرگران فردا با افتی ۱۲ درصدی در یک‌سال گذشته اکنون در مرز ۱۲۴۰ میلیارد ریال نوسان دارد. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «استخراج کانه‌های فلزی» ۹۷ درصد پرتفوی صندوق را تشکیل می‌دهند. به دنبال ریزش سنگین بازار سهام در سال گذشته، سطح بازدهی سالانۀ این صندوق سهامی نیز همانند بسیاری از دیگر صندوق‌های سهامی افت چشمگیری داشته اما در افقی بلندمدت‌تر، بازدهی مرکب ۶۷۷۹ درصدی این صندوق طی ۱۱ سال فعالیت جلب توجه می‌کند.
صندوق با درآمد ثابت سپهر تدبیرگران
بهمن‌ماه ۱۳۹۲، دومین صندوقِ این شرکت با نام سپهر تدبیرگران با هدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز به کار کرد. این صندوق علاوه بر رشد ۵ درصدی خالص ارزش‌دارایی‌هایش در یک‌سال گذشته، موفق به کسب حدود ۲۰ درصد بازدهی شده است.
بزرگترین مزیت صندوق‌های با درآمد ثابت به نسبت سپردۀ بانکی، روزشمار بودن بازدهی آنهاست که در مقایسه با ماه‌شمار بودن سود بانکی، امتیاز مهمی محسوب می‌شود.
صندوق سهامی قابل معامله امین تدبیرگران فردا
شهریورماه ۱۳۹۳، سومین صندوقِ این شرکت، در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس، پا به میدان رقابت گذاشت. خالص ارزش دارایی‌های صندوق امین تدبیرگران فردا در یک‌سال گذشته با افتی ۲۲ درصدی، به ۱۱۱۶ میلیارد ریال رسیده است. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق حدود ۹۷ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «فلزات اساسی»، «زراعت و خدمات وابسته» و «مواد و محصولات دارویی» داشته است. سطح بازدهی سالانۀ این صندوق با وجود ریزش بازار سهام، بسیار پایین‌تر از سطح بازدهی شاخص کل در بازۀ ۳۶۵ روزِ اخیر بوده است.
صندوق نیکوکاری ایتام برکت
شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا در دی‌ماه ۱۳۹۳، یک صندوق نیکوکاری از نوع مختلط تأسیس کرد. در صندوق‌های نیکوکاری، مطابق با امیدنامه صندوق، تمام یا بخشی از سود و یا حتی اصل پول صرف امور نیکوکارانه می‌شود و به همین خاطر با استقبال خوبی در بین اهالی بازار سرمایه مواجه شده‌اند. در بین صنایع بورسی، مدیران این صندوق توجه ویژه‌ای بر گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» داشته‌ است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحتِ مدیریت این شرکت را مشاهده می‌کنید.

بازده ۶۷۷۹ درصدی صندوق‌سهامی تدبیرگران فردا


بازدهی هماهنگ با شرایط بازار

کارگزاری تدبیرگران فردا با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در بازار سرمایه کشور با تأسیس انواع مختلفی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، با درآمد ثابت و مختلط متناسب با استراتژی‌های مختلف گام مهمی در جهت رفع نیاز طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران برداشته است. استراتژی مدیران سرمایه‌گذاری این مجموعه همواره بر خرید سهم‌هایی با بنیاد قوی و پذیرش ریسکی معقول، با افق دید میان مدت و بلند مدت و بر اساس قدرت سود سازی شرکت‌ها بوده است. که صندوق با درآمد ثابت سپهر تدبیرگران صندوق مشترک این مجموعه علاوه بر رشد ۵ درصدی خالص ارزش‌دارایی‌هایش در یک‌سال گذشته، موفق به کسب حدود ۲۰ درصد بازدهی شده است. اما در مقابل سطح بازدهی سالانۀ صندوق سهامی تدبیرگران فردا به دنبال ریزش سنگین بازار سهام در سال گذشته، همانند بسیاری از دیگر صندوق‌های سهامی افت چشمگیری داشته است و سطح بازدهی سالانۀ صندوق سهامی قابل معامله امین تدبیرگران فردا با وجود ریزش بازار سهام، بسیار پایین‌تر از سطح بازدهی شاخص کل در بازۀ ۳۶۵ روزِ اخیر بوده است. در صندوق نیکوکاری ایتام برکت به فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی توجه ویژه‌ای شده است.

کد خبر 444876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =