بورس اولویت اصلی دولت نیست

قبل از انتخابات عموما در مجالس انتخاباتی شعارها باتوجه به مخاطبان داده می‌شود و برای خوشایند مخاطب عموما وعده‌ها مبالغه‌آمیز است...

قبل از انتخابات عموما در مجالس انتخاباتی شعارها باتوجه به مخاطبان داده می‌شود و برای خوشایند مخاطب عموما وعده‌ها مبالغه‌آمیز است که در همان زمانی که وعده داده می‌شود مشخص است عمل به آن دشوار است مانند همان وعده‌ تغییر روند بورس در ۳ روز که بعد از آنکه انتخاب و وارد سیستم می‌شوند مشاهده می‌کنند مشکلات آنقدر درهم تنیده و پیچیده است که به سادگی که فکر می‌کردند نیست.
بسیاری از دولتمردان ما، قبل از انتخابات شعارهایی درباره بورس و تغییر روند دادند اما با گذشت 7-6 ماه هیچکدام از آن وعده‌ها محقق نشد و علت آن هم اینکه دیدی سیستمی به اقتصاد کشور نداشته و بورس هم بخشی از سیستم اقتصادی است و تغییر در روند و شرایط آن وابسته به پارامترهای مختلفی است و تنها یک فرد نمی‌تواند تغییر ایجاد کند.
این وعده‌ها بی‌اعتمادی که در مردم و جامعه وجود دارد نسبت به مسئولان در زمینه بورس را عمیق‌تر کرده است. مسائلی که در حال حاضر در بورس وجود دارد ریشه در اتفاقات بدی داشته که اوایل سال ۹۹ رخ داده و به هر حال این اتفاقات منجر به خروج پول شدیدی شده و بی‌اعتمادی بسیار شدیدی را ایجاد کرده است، حتی با تصمیم جدی دولتمردان و کسانی که در اقتصاد نقش دارند به‌نظر می‌رسد 6_5 ماه زمان لازم است تا به شرایط عادی برگردیم.
در شرایط فعلی اولویت دولت مسائل دیگری است مانند بودجه، معیشت و سیاست خارجی و مطمئنا بورس در اولویت اول دولت نیست اما اگر در اولویت اول قرار گیرد هم مطمئنا زمانبر است زیرا برگشت اعتماد از بین رفته بسیار طولانی خواهد بود.

  • علیرضا تاجبر - کارشناس بازار سرمایه
کد خبر 444875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =