پیامد یک شایعه و یک خبر در بازار ارز

بازار ارز و طلا امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰شاهد فرو ریختن قیمت طلا ، قیمت سکه قیمت دلار بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ یک کانال دیگر را هم از دست داد. قیمت دلار روز گذشته بر روی ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان قرار داشت. این ارز مهم خارجی امروز با ۷۴۰ تومان کاهش کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان قرار گرفت.

بازگشت دلار متشکل به کانال ۲۶ هزار تومان

اما در بازار متشکل ارزی امروزقیمت دلار توانست کانال ۲۶ هزار تومان را پس بگیرد. قیمت ابتدایی دلار در این بازار ۲۵ هزار ۸۲۸ تومان بود اما در انتهای روز بر روی ۲۶ هزار و ۶۹ تومان ایستاد .

قیمت درهم در سراشیبی

قیمت درهم در این چند روز اخیر مرز ۸ هزار تومان را از دست داده و در سراشیبی قرر گرفته است.قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۷۰ تومانی را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۹۵۱ تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود.

افت شدیدقیمت سکه و طلا

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز افت کرد . این فلز گران بهای داخلی امروز ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان از عصرروز گذشته ارزان تر بود. قیمت طلا امروز با ۱ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز به روند کاهشی خود ادامه داد و افت شدیدی را ثبت کرد.


بیشتربخوانید:دلار فروریخت


این فلز گران زرد رنگ امروز ۴۲۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و با ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۵.۸۷ درصد بود.

بمب خبری در بازار دلار

امروز انتشار یک خبردرباره مذاکرات هسته‌ای مثل بمب در بازار ارزتهران عمل کردو توجه معامله گران را به خود جلب کرد. معامله گران نسبت به قبل خوشبین‌تر شدند. مذاکره کننده ارشد ایران در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که با محور احیای برجام جریان دارد بیان داشت که موارد اختلاف موسوم به پرانتزهای باز رو به کاهش است. وی همچنین تائید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.‌ همین اظهار نظر باعث شد شیب نزولی قیمت دلاربیشتر شود.

همچنین امروز شایعه هم دربازار ارز تهران برجسته شد، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی به بررسی حواشی مربوط ب مذاکرات وین پرداخته و مدعی شده بود که طرفین به توافق موقت ۲ ساله رسیده‌اند. اما این خبر تکذیب شد و یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده به خبرنگار تسنیم گفت که خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین «کاملا غلط و ساختگی» است

به گزارش اقتصاد نیوز، در کنار اخبار برجام امروز سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از کلیات لایحه بودجه به مجلس شوای اسلامی رفت. بر اساس اظهارات وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت، زیرا شوک به مردم وارد می‌شود و نیاز است که پیش از اقدام تمهیداتی برای جبران اقشار آسیب‌پذیر انجام شود.

کد خبر 444584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =