تکمیل ۳۰ هزار خودرو ناقص سایپا تا یک ماه دیگر

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا گفت: با تامین ۳۰ هزار دستگاه از قطعات مورد نیاز برای تکمیل حدود ۷۰ هزار دستگاه موجودی خودروهای ناقص سایپا، این خودروها در حال تکمیل، تجاری‌سازی و ورود به بازار خواهند شد.

صدای بورس- مسعود پروین ادامه داد: با تامین صورت گرفته قطعات، تعداد کسری قطعات خودروهای ناقص در پارکینگ‌های سایپا به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسیده که معادل یک ماه تولید در گروه خودروسازی سایپا است و تکمیل و تحویل آنها به سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: روند کاهش این تعداد خودرو ناقص در مقایسه با تیراژ تولید ماهانه و بر اساس فرآیندهای تولیدی، کیفی، تجاری‌سازی و تحویل و حمل، آماری قابل قبول به حساب می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا اظهار کرد: با وجود مشکلات ناشی از محدودیت‌های بین‌المللی، شرایط کرونایی و اختلال جهانی در تولید برخی قطعات با تکنولوژی بالا نظیر چیپ‌ست و IC، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، اقدامات لازم برای تامین بیش از ۱۵۰ هزار قطعه از کسری قطعه‌سازان توسط شرکت سایپا به عمل آمده و برنامه‌ریزی برای ادامه این روند و تکمیل محصولات باقیمانده با تمام توان ادامه دارد.

وی افزود: اولویت و ترجیح گروه خودروسازی سایپا این است که از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و طرح‌های بومی‌سازی شده برای رفع این مشکل استفاده کند.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا در پایان با بیان اینکه عدم تحویل خودرو به مشتریان از چند جهت برای سایپا زیان‌آور است، افزود: با دستور و تاکید مدیرعامل گروه سایپا، تامین قطعات کسری و تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها در اولویت برنامه‌های این گروه خودروسازی بوده و تلاش می‌کنیم تا در آینده نزدیک، این خودروها را به کمترین تعداد ممکن برسانیم.

کد خبر 444487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =