مجلس مدافع حقوق تمامی فعالان بازار سرمایه است

یک عضو کمیسیون اقتصادی و مجلس گفت: مجلس مدافع حقوق تمامی فعالان بازار سرمایه است.

به گزارش صدای بورس، محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی و مجلس افزود: علی رغم تاکیدات بسیار زیاد مجلس تا کنون لایحه اصلاح قانون بازار از سمت دولت و سازمان بورس دریافت نگردیده است و کمسیون اقتصادی بنا به ملاحظاتی، ترجیح داد که طرح اصلاح قانون را آماده کند و همه ابعاد آن را در «کمیته بازار سرمایه» به صورت دقیق بررسی کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، با تاکید بر اینکه نظر و پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه درباره این حوزه باعث اصلاح و تکمیل طرح خواهد شد، تصریح کرد: از سال گذشته که بازار سرمایه شروع به ریزش کرد، دغدغه بسیار زیادی برای فعالان و مدرسان بازار شکل گرفت و اظهارنظرهای بی شماری در مورد ضعف‌های موجود در قانون بازار سرمایه شنیده شد.

علیزاده ادامه داد: بعد از شنیدن این اظهارنظرها، ضرورت اصلاح قانون بازار سرمایه احساس شد و کمیته‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای شناسایی ضعف‌های این قانون شکل گرفت تا به جمع آوری پیشنهادات فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار اقدام کند. این کار چند ماهی به طول انجامید و جلسه‌های مختلفی با فعالان بازار نیز برگزار شد.

رییس کمیته بازار سرمایه مجلس با عنوان اینکه در این جلسات پیشنهادها جمع آوری و در ۱۶ محور، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این کارگروه، همکاران سازمان بورس، نمایندگان تشکل‌های صنفی بازار سرمایه، نمایندگان اتاق های تعاون و بازرگانی، نمایندگان نهادهای نظارتی، مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی از فعالان بازار سرمایه حضور داشتند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء ادامه داد: در مدت زمان دو تا سه هفته گذشته جمع بندی نظرها نهایی شد و در یک جلسه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی رونمایی شد و مقرر شد این طرح 16 ماده‌ای برای شنیدن نظرات خارج از مجلس، انتشار عمومی یابد.


بیشتر بخوانید:

صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی


وی با بیان اینکه نامه ای برای تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع از جمله تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با بازار تهیه شده است، گفت: از آنان خواستیم اظهارنظرهای خود را در مورد این طرح ۱۶ ماده‌ای اعلام کنند تا بتوانیم آن را در کمیسیون اقتصادی نهایی کنیم.

علیزاده عنوان کرد: شبهه‌ای در مورد اضافه کردن پیشنهادات دیگر به اضافه کردن به مواد فوق از سوی نهادهای ناظر در بازار پیش آمده که باید عرض کنم، این پیشنهادات فقط در حد یک پیش نویس است و هنوز مقدمات رسیدگی به آن در کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی فراهم نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضروری است همکاران، فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار اطلاع داشته باشند که این پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه صرفا در حد یک پیشنهاد بوده است تا بتوانیم نظرهای بیرون از مجلس را بگیریم و به طور حتم اگر قرار شد این موضوع به عنوان یک قانون آورده شود، باید با حضور جمعی از فعالان و تشکل‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم هرچه زودتر همه جوانب اصلاح قانون بررسی و پس از رفع اشکالات در کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد.

به گزارش فارس، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: آموزش در بازار سرمایه باید اصولی و فنی باشد و اگر کسی به بهانه آموزش، اغواگری، سوداگری و یا سیگنال فروشی کرد، ما با آن مخالف هستیم و باید جلوی فعالیت آن گرفته شود تا سهامداران مثل گذشته با آموزش های غیر اصولی با ضرر و زیان مواجه نشوند.

کد خبر 444257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =