لحظه به لحظه با بازار ۱۳ دی ۱۴۰۰

روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد.

به گزارش صدای بورس؛ روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد؛ اما همچنان در رسیدن به کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ناکام ماند.

این در حالی است که با توجه به حجم معاملات پایین در بازار، کارشناسان معتقدند بازار فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برد.


۱:۳۰

افت دو هزار و ۹۷۰واحدی شاخص کل (۰.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۸درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۱۴۵میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۴۵میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۵۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «لاستیک و پلاستیک» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، سمگا و اتکام لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وگردش، پکرمان و برکت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۳۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک گردشگری با برتری هشت میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۴۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۵

فنی و مهندسی ها نیز با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان تابا مثبت و پر تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشسته است. رنیک نیز مثبت و متعادل داد و ستد می شود.


۱۱:۴۰

کصدف تک نماد مثبت و پرتقاضای گروه کاشی و سرامیکی ها است.


۱۱:۲۵

مخابراتی ها با برتری فروشندگان یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۰:۴۵
قندی ها امروز همسو با  دیگر گروه ها با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان قچار، قشرین، قپیرا، قمرو و قتربت با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.
 


۱۰:۳۰

حمل و نقلی ها با برتری خریداران افزایش قیمت را تجربه می کنند. نمادهای حآفرین، حسیر، توریل، حریل، حپترو و حبندر مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نمادهای حفارس، حآسا و حتوکا نیز نماد های مورد توجه گروه اند. در این میان نمادهای حکشتی، حتاید و حسینا منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۲۵

بانکی ها با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای وتجارت، وبصادر، وبملت، ونوین، سامان و وخاور با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان وپارس، وپاسار، وگردش، وشهر، وکار و وملل با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۲۰

بیشترین حجم معاملات 
شسینا ۱۱۳ میلیون سهم
خودرو ۷۳ میلیون سهم
خپارس ۵۷ میلیون سهم
حآفرین ۵۷ میلیون سهم
خساپا ۴۵ میلیون سهم


۱۰:۱۸

اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۳۷۹,۹۰۳     
۸۶۱.۹۰ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۵,۳۰۸,۲۹۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵,۵۷۸ میلیارد ریال
حجم معاملات ۹۶۴ میلیون سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۳۶۵ واحد مثبت
فملی ۲۹۹ واحد منفی
شبندر ۲۰۱ واحد مثبت
خودرو ۱۲۷ واحد مثبت
امین ۱۱۸ واحد منفی
برکت ۱۰۴ واحد مثبت
نوری ۸۵ واحد منفی


۱۰:۱۰

فلزات اساسی با برتری خریداران با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای فولاد، فپنتا، فسرب، ذوب، فاسمین، فسازان، فروی، فزرین، فباهنر، فایرا و کیمیا با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان فملی، فخوز، فجهان، فنوال، فجر، کویر، وسدید، فسپا و فسبزوار با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۰۰

نفتی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای شپنا، شبندر، شبریز، شبهرن و شنفت با گرایش مثبت و متعادل همراه اند. شسپا و شپاس نیز یا گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.شزنگ نیز تک نماد پر عرضه گروه است.


۹:۵۰

خودرویی ها با برتری خریداران با افزایش قیمت همراه اند. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، خپارس، خزامیا، خبهمن، خریخت، خنصیر، خزر، ختوقا، خکار، خرینگ، خمحرکه، خکمک، خوساز و خاذین مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان خاور، خکاوه و خبنیان نیز نمادهای پر عرضه گروه اند.


۹:۴۰
شیمیایی ها نیز با برتری خریداران و نوسان قیمت داد و ستد می شوند. شگویا، شفن، شلرد، شاراک، آریا، زاگرس، بوعلی، شیران، کرماشا، شصدف، شبصیر، شپاکسا، پارس، شلعاب و شغدیر با گرایش مثبت، متعادل اند. نوری، جم، شخارک، شاراک، تاپیکو، شیران، شتوکا، پارس و خراسان با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۲۰
شروع معاملات با صدرنشینی شبندر، خنصیر، لپارس و کدما در مدار مثبت آغاز شده است.


۸:۵۵
🔹برترین‌های تقاضای بورس
قهکمت
کدما
پارند

🔹بیشترین عرضه بورس
غدشت
وسخوز
شسینا

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
زملارد
زقیام
سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
شگامرن

کد خبر 444168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =