افزایش ۴۰ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، معامله گران تعداد ۱۳۶ میلیون و ۲۹۵ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۶۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال دست به دست کردند که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ با افزایش ۴۰ درصدی در حجم معاملات همراه بوده است.

به گزارش صدای بورس، براساس آمار معاملات عملکرد ۹ ماهه بازار مالی بورس کالای ایران سکه طلا با معامله ۴۳ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۵۰ هزار میلیارد ریال در صدر این معاملات قرار گرفت.

دارایی پایه مذکور به تنهایی ۳۲ درصد از حجم کل و ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات این دوره را به خود اختصاص داد.

زعفران نگین نیز با دادوستد ۵۱ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۶۵ گواهی سپرده به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال و در اختیار گرفتن سهم ۱۸ درصدی از ارزش کل معاملات جایگاه دوم را به دست آورد. گرچه این دارایی از نظر حجم معاملات توانست از گواهی سپرده سکه طلا پیشی بگیرد و با کسب سهم ۳۸ درصد از حجم کل معاملات در صدر جدول معاملات بایستد.

زعفران پوشال نیز در حالی به لحاظ ارزشی سوم شد که ارزش معامله ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ گواهی سپرده این دارایی پایه به رقم ۳۲۲ میلیارد ریال بالغ شد.

معامله ۳۷ میلیون و ۷۴۷ هزار گواهی سپرده سیمان تیپ ۲ نیز این دارایی را با کسب سهم ۲۸ درصدی از حجم کل معاملات در جایگاه سوم قرار داد. ارزش معاملات مذکور نیز به رقمی بیش از ۱۹۶ میلیارد ریال رسید.


بیشتر بخوانید:

۳۴ ملک مازاد دولت در راه بورس کالا


دادوستد ۱۰۱ هزار و ۳۱۹ گواهی سپرده پسته نیز ارزشی حدود ۱۶۴ میلیارد ریال را در پی داشت. ارزش معامله ۲۲۵ هزار و ۶۴۵ گواهی سپرده برنج نیز رقمی حدود ۸۲ میلیارد ریال رقم خورد.

معامله گران در این دوره ۹۶ هزار و ۲۹۴ گواهی سپرده زیره را نیز خرید و فروش کردند و ارزش نزدیک به ۶۹ میلیارد ریالی را برای این دارایی پایه به ثبت رساندند.

۱۰۰ هزار گواهی سپرده میلگرد A۳-۱۸ نیز در حالی در بازار مورد معامله قرار گرفت که ارزش ۱۴.۶ میلیارد ریال را در پی داشت.

معامله ۲۹ هزار و ۶۷۰ گواهی سپرده کشمش سبز و تیزابی نیز به رقمی بیش از ۷.۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش کالاخبر، در دوره مورد بررسی، ۶۹۷۸ گواهی سپرده رطب مضافتی نیز در بازار در حالی دست به دس شد که ارزش حدود ۱.۱ میلیارد ریال را رقم زد.

کد خبر 444085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =