لحظه به لحظه با بازار ۷ دی ۱۴۰۰

دیروز بازار سهام رشد ۱۶ هزار واحدی در شاخص کل داشت. همانطور که اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند وضعیت بورس این هفته متعادل و مثبت است.

صدای بورس- سیگنال‌های مثبتی که از طرف سیاست‌مداران مخابره شد، رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص و حذف قانون ۲۰ درصد راه را برای بازار سهام باز کرد.


۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۷ دی‌ماه، با کاهش ۴۳۰ واحدی به کار خود پایان داد.

افت ۴۳۰ واحدی شاخص کل (۰.۰۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۹هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۵درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۲۱۰میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۲۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۶۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، شستا و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به حآفرین، بورس و برکت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۲۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ریل پرداز نو آفرین با برتری ۵۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۹۰میلیارد تومان بود.


۱۱:۵۵

کاشی و سرامیکی ها با برتری خریداران در مدار مثبت داد و ستد می شوند. در این میان کصدف تک نماد پر عرضه گروه است. کترام، کپارس و کسعدی نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۱۱:۳۰

نماد خگستر با بهبود تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشست.


۱۰:۴۰

در این دقایق ذوب با استقبال خریداران در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شود.


۱۰:۲۵

بیمه ای ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه میکنند. در این میان نمادهای ملت، دانا، کوثر، ما ،بنو، وآفری و وتعاون مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۳

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۹۷,۳۳۷     

۲۹۷۷.۰۷ واحد منفی

ارزش بازار ۵۵,۷۶۸,۶۵۷ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۰,۸۳۱ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۷۸۵ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فملی ۱۱۰۰ واحد منفی

فولاد ۱۰۹۹ واحد منفی

شستا ۷۸۱ واحد منفی

فارس ۲۱۵ واحد منفی

خراسان ۱۷۳ واحد مثبت

برکت ۱۳۹ واحد مثبت

کچاد ۹۷ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۱۷۲ میلیون سهم

خساپا ۱۴۱ میلیون سهم

شسینا ۹۷ میلیون سهم

خگستر ۹۱ میلیون سهم

فسرب ۶۵ میلیون سهم


۱۰:۰۸

قندی ها امروز با معاملاتی سبز رنگ همراه اند. نمادهای قثابت، قچار و قتربت مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. قشکر، قصفها، قنیشا، قشرین، قلرست، قهکمت، قشهد، قمرو و قپیرا نمادهای پرتقاضای گروه اند. در این میان نمادهای قنقش و قیستو با گراش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۵۷

بانکی ها در غیاب وتجارت با برتری خریداران با گرایش مثبت و متعادل نوسان قیمت را تجربه می کنند.وبصادر، وپارس، وسینا، وشهر، سامان و وملل با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.وبملت، ونوین، وگردش، وخاور، وکار نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.سمایه و وزمین نیز نمادهای پرعرضه گروه اند.


۹:۳۸

خودرویی ها نیز با برتری خریداران با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای خودرو، خگستر، ختوقا، خکار، خشرق، ختراک و خوساز، خپویش و تشتاد با معاملاتی سبز رنگ همراه اند.خاور، خزامیا، خنصیر، خکاوه و خکمک نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند. در این میان خپارس، ختور، خزر، خاهن، خموتور، خاذین، ورنا، خموتور و خفنر نیز با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۲۷

در این دقایق با بهبود تقاضا شپنا، شتران، شبریز، شاوان، شراز و شپاس با برتری خریداران در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۲۵

شیمیایی ها امروز در غیاب نوری با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. پترول، پارس، شگویا، شفن، شاراک، آریا، تاپیکو، زاگرس، کرماشا، شصدف، شپاکسا، بوعلی، شبصیر و شاروم با گرایش منفی، متعادل اند. در این میان شلرد، شیران، پارسان، شغدیر و قرن نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.شتوکا، خراسان، شاملا، شکام نیز نمادهای مورد توجه گروه اند.


۹:۲۴

علیرغم رشد نرخ نفت جهانی امروز نفتی ها با برتری فروشندگان با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. شپنا، شبندر، شتران، شسپا، شبریز، شاوان، شبهرن و شنفت با گرایش منفی، متعادل است.در این میان شرانل نیز تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۱۰

بازار امروز متعادل و با نوسان منفی آغاز به کار کرده است.


۸:۴۶

🔹برترین‌های تقاضای بورس

غمهرا

قهکمت

کفرا

🔹بیشترین عرضه بورس

وسخوز

وسرضوی

وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس

شکام

اعتماد

زقیام

🔹بیشترین عرضه فرابورس

سدبیر

شگامرن


خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 443747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مالک اشتر علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    اخه این چه بورسی است سهم کدما ۸۰درصد ریزش چه کسی جواب گو هست وسپهر حقوقی نمیگذارد سهم تکون بخورد چهار ماه سهم هفصد شصت نگه داشته زیر عرضه اولیه داره معامله میشه پول مارو برداشتن پروژه خودشون تکمیل میکند پول سود مارو یکسال نیم است ۳۰درصد ضرر پلایش یکم که دولت حاضر نیست جواب سوال رئیس بورس بده رئیس بورس میگوید حق با سهامداران پلایش یکم است هروز نوسانگیری عدالتی نیست بخدا ما حرف دولت قبل خوب سود کردن خودشون پول ما الان هیچ کس جوابگو این سهم نیست یکی شیر پاک خورده تو این مملکت نیست که پیگیری کنند