لحظه به لحظه با بازار ۴دی ۱۴۰۰

اکثر کارشناسان بازار سهام این هفته را نوسانی یا صعودی پیش‌بینی می‌کنند. حال باید دید در اولین روز معاملاتی این هفته بورس تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

به گزارش صدای بورس اکثر کارشناسان بازار سهام این هفته را نوسانی یا صعودی پیش‌بینی می‌کنند. حال باید دید در اولین روز معاملاتی این هفته بورس تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.


۱۲:۳۰

 رشد ۲۶هزار و ۵۱۱واحدی شاخص کل (۱.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۵هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۱درصد رشد کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شتران، بپاس و وبملت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به نماد اتکای، شاوان و حآفرین معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت تهران معادل ۲۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه اتکایی ایرانیان با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۰۰میلیارد تومان بود.


۱۱:۵۰

در این دقایق با برتری فروشندگان و فشار فروش خودرویی ها با گرایش منفی داد و ستد می شوند.


۱۱:۲۲

مخابراتی ها با برتری خریداران یکپارچه مثبت داد و ستد می شوند.نماد اخابر نیز تک نماد پرتقاضای گروه است.


۱۱:۰۰

انبوه سازی ها همسو با دیگر گروه ها با افزایش قیمت همراه اند. در این میان نماد کرمان، ثنور، وساخت و ثمسکن با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۳

بیمه ای ها نیز با برتری خریداران با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان نماد ملت، وسین، اتکام و آرمان با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۰۹

اطلاعات بازار :

شاخص کل ۱,۳۸۳,۷۹۲     

۲۵۵۰۷.۵۳ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۵,۳۴۰,۴۵۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۸,۳۹۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۸۰۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فملی ۳۱۰۲ واحد مثبت

فولاد ۲۸۵۸ واحد مثبت

فارس ۲۵۱۳ واحد مثبت

شستا ۱۸۴۷ واحد مثبت

کگل ۱۱۷۵ واحد مثبت

شپنا ۱۰۱۱ واحد مثبت

شبندر ۱۰۰۸ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۲۴۰ میلیون سهم

وتجارت ۱۵۶ میلیون سهم

وسکرد ۱۵۵ میلیون سهم

وبصادر ۱۲۷ میلیون سهم

خساپا ۱۲۲ میلیون سهم


۱۰:۰۵

بانکی ها نیز با قدرت نمایی خریداران افزایش قیمت را تجربه می کنند. نمادهای وتجارت، وبملت، ونوین، وپاسار، وگردش و سامان با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. نماد وبصادر، وپارس و وسینا نیز نماد های مورد توجه گروه است. نماد سمایه، وکار و وزمین نیز با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۴۴

نماد وتجارت پر تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشست.


۹:۴۰

فلزات اساسی نیز همسو با دیگر گروه ها مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای فولاد، فخوز، فجهان، فروی، فاسمین، فزرین، کاوه، کویر، فلوله، کیمیا، فنوال، فایرا و فرآور با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند .نمادهای فملی، فسرب، وسدید، فنورد، فباهنر و فپنتا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۹:۳۵

خودرویی ها نیز با برتری خریداران یکپارچه مثبت داد و ستد میشوند. نماد خودرو، خساپا، خگستر، خاور، خزامیا، خبهمن، خمحور و خرینگ با گرایش مثبت و متعادل معامله می‌شوند. نماد خنصیر، ختور، خکاوه، خشرق و خعمرا نیز نماد های پر تقاضای گروه اند.


۹:۳۰

نبض مثبت در نفتی ها محسوس است. نمادهای شبهرن، شسپا، ونفت، شرانل و شراز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. شپنا، شبندر، شتران، شبریز، شاوان نماد های مورد توجه گروه اند. در این میان نیز #شزنگ تک نماد پر عرضه گروه است.


۹:۱۰

اولین روز معاملاتی هفته با افزایش تقاضا در نمادهای شستا ,فارس ,شپنا ,شتران ,فولاد و فملی با افزایش بیش از ۸ هزار واحدی شاخص کل آغاز شده است. 


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شبندر

#کدما

#اخابر

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#وسرضوی

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سپیدما

#کاراد

#اعتماد

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#سپهر

#حآفرین

کد خبر 443490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =