لحظه به لحظه با بازار ۲۲ آذر ۱۴۰۰

دیروز شاخص کل بورس با افت بیش از ۲۳ هزار واحد در کانال یک میلیون و ۳۲۰ قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سهام در این رابطه عنوان کرد: قطعا تعمدی در این ریزش در کار است. بازار در نقطه مناسبی بود اما به یک باره عرضه‌ها زیاد شد و حتی نمادهای خودرویی که مثبت باز شده بودند به یک باره صف فروش شدند.


۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۲ آذرماه، با کاهش حدود ۲۵ هزار واحدی به کار خود پایان و کانال ۱.۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۸درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، کگل و فملی بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد بپاس، شستا و فسبزوار لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به سغدیر، شاملا و شپاکسا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۳۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه سرمایه و صنعت غدیر با برتری ۸۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۴

فشار عرضه و قدرت نمایی فروشندگان موجب افت محسوس شاخص کل به پایین تر از محدوده حمایتی ۱۳۰۰ شد.


۱۱:۵۰

در میان معاملات پر عرضه گروه فلزات اساسی #فنفت تک نماد پر تقاضای گروه است. نمادهای فملی، فجهان، فسازان، فخوز، فاسمین و فباهنر با گرایش منفی، متعادل اند. نمادهای فولاد، فروی، #فسپا، فرآور، هرمز و ززنگان نیز پر عرضه داد و ستد می شوند.


۱۱:۱۵

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۱۱,۹۹۳     

۸۷۸۳.۱۷ واحد منفی

ارزش بازار ۵۲,۴۰۱,۸۹۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۷,۱۲۱ میلیارد ریال

حجم معاملات ۳.۲۲۱ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۱۲۴۵ واحد منفی

پارسان ۸۹۰ واحد منفی

شستا ۶۷۴ واحد منفی

شفن ۵۲۶ واحد منفی

خودرو ۴۳۷ واحد منفی

کگل ۳۹۹ واحد منفی

فملی ۲۹۹ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۵۱۱ میلیون سهم

خساپا ۲۲۱ میلیون سهم

خپارس ۲۱۰ میلیون سهم

خبهمن ۱۴۱ میلیون سهم

کرمان ۱۲۳ میلیون سهم


۱۰:۴۶

چند رشته ای ها یکپارچه منفی با افت قیمت داد و ستد می شوند.


۱۰:۴۵

نماد خودرو با فشار فروش با افت قیمت در کف قیمتی خود داد و ستد می شود.نماد خساپا نیز در کف قیمتی خود به صف نشست.


۱۰:۲۰

در میان افت قیمت گروه غذایی ها شاهد تحرکاتی مثبت هستیم.نمادهای غاذر، غگرجی، غدیس، غگیلا، غشهداب، تبرک، غگلپا و غپاک نیز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.نماد غپینو و غناب نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۱۰:۰۳

بانکی ها امروز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای وتجارت، وبصادر، وپارس، وشهر، وسینا، وخاور، وملل و وکار نیز منفی و متعادل اند. نماد وبملت، ونوین و وزمین مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۵۶

نماد کگل با قیمت ۲۰۹۰ تومان با افت بیش از ۲ درصدی و نماد کچاد با قیمت ۲۷۳۳ تومان همراه با نوسان مثبت حوالی صفر تابلو معامله می‌شود. 


۹:۴۵

خریداران در تلاشند تا تقاضای از دست رفته را به خودرویی ها بازگردانند. در این دقایق #خپارس از کف قیمتی فاصله گرفته و نماد خودرو سبزپوش شده است. نماد خبهمن تا محدوده مثبت ۱ درصدی پیشروی کرده است.


۹:۰۹

معاملات بازار در روز جاری با افت بیش از ۸۰۰ واحدی شاخص کل متاثر از نمادهای شفن , خودرو , خپارس , کالا و شستا آغاز شده است. 


۸:۴۷

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شاملا

#پارند

#بکاب

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#وسرضوی

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سغدیر

#شتوکا

#سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#حسیر

#سمگا

#اپرداز


کد خبر 442876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =