لحظه به لحظه با بازار ۲۱ آذر ۱۴۰۰

امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود، آینده بازار سهام تا حدود زیادی به بودجه بستگی دارد.

به گزارش صدای بورس امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود، آینده بازار سهام تا حدود زیادی به بودجه بستگی دارد. حال باید دید طبق زمزمه‌های مثبتی که دیروز از بودجه به گوش رسید، لایحه برای بورس خوش‌خبر خواهد بود یا نه؟


۱۲:۳۰

افت ۱۹هزار و ۲۷۲واحدی (۱.۴درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۵هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز با کاهش ۱.۳درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به هزار و ۴۲۰میلیارد رسید.

نمادهای فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۶درصد یعنی ۷۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، خساپا و برکت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خمحور، دشیمی و سغدیر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۶۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تولید محور خودرو با برتری سه میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۳

در این دقایق شاهد تحرکات مثبتی در صف فروش #خساپا ، #خگستر و #خبهمن هستیم.


۱۱:۲۶

در میان این سرخ پوشی حاکم بر بازار، در غذایی ها شاهد تحرکات مثبتی هستیم. #غپینو، #غشهد و #غکورش نیز پرتقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشستند. #غگلپا و #بهپاک نیز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۱:۰۴

چند رشته ای ها نیز همسو با دیگر گروه ها یکپارچه منفی داد و ستد می شوند.


۱۰:۴۰

صف فروش #خودرو مجددا جمع شد.


۱۰:۲۳

در میان معاملات منفی بانکی ها #وخاور مثبت و متعادل داد و ستد می شود.#وبملت، #وتجارت، #وبصادر، #وپارس، #وپست، #ونوین، #وپاسار، #وشهر و #وملل با گرایش منفی، متعادل اند.#وپارس ،#سمایه، #وسینا و #وکار نیز از جمله نماد های پر عرضه گروه اند.


۱۰:۲۰

تحرکاتی برای جمع شدن صف فروش #خودرو مشاهده می شود.


۱۰:۰۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۲۸,۱۸۱     

۱۶۲۵۹.۶۸ واحد منفی

ارزش بازار ۵۳,۰۷۴,۱۶۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۹,۱۴۳ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۵۲۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فملی ۲۳۰۱ واحد منفی

فولاد ۲۰۵۲ واحد منفی

فارس ۱۷۲۳ واحد منفی

شبندر ۹۷۴ واحد منفی

شستا ۹۵۹ واحد منفی

شپنا ۹۰۷ واحد منفی

خودرو ۷۵۴ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۱۰۰ میلیون سهم

فاذر ۱۰۰ میلیون سهم

خبهمن ۹۰ میلیون سهم

وسکرمان ۶۶ میلیون سهم

خساپا ۶۳ میلیون سهم


۹:۴۵

فلزات اساسی نیز در غیاب #ذوب همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه می کنند.#فملی، #فولاد، #فجهان، #فباهنر، #فخوز، #فاسمین، #فسبزوار، #فروی، #فنوال و #فجر با گرایش منفی، متعادل اند.#فسپا، #وسدید و #فروآور، #زنگان، #فنفت، #فمراد، #فخاس و #فوکا از جمله نماد های پر عرضه گروه اند. #کیمیا نیز تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۳۰

شیمیایی ها با قدرتنمایی فروشندگان با افت قیمت داد و ستد می شوند.#نوری، #پترول، #شگویا، #شاراک، #آریا، #شلرد، #فارس، #شپدیس، #زاگرس، #تاپیکو، #شکلر، #پارس، #شیران و #کرماشا با گرایش منفی، متعادل اند.#شفن، #شپلی، #شفارا، #شرنگی نیز پر عرضه در کف قیمتی خود به صف نشستند. در این میان #شاملا و #شتوکا از جمله نماد های پرتقاضای گروه اند.


۹:۲۵

خودرویی ها با برتری فروشندگان پر عرضه داد و ستد می شوند.#خنصیر ، #خزر، #خمحور، #خرینگ، #خبهمن، #خوساز، #خکاوه و #خزامیا با گرایش منفی، متعادل اند. #خودرو، #خساپا، #خگستر، #ختوقا و #خاذین نیز از جمله نماد های پر عرضه گروه اند. در این میان #خکرمان تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۱۹

نفتی ها امروز با فشار فروش یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.#شپنا، #شبندر، #شتران، #شبریز، #شسپا، #شبهرن، #شاوان و #شنفت با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۹:۰۵

بازار با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش منفی و کم حجم آغاز به کار کرده است.


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شاملا

#پارند

#کمند

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#وسرضوی

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سغدیر

#شتوکا

#سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#اپرداز

#حسیر

#غصینو


کد خبر 442805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =