قربانزاده: واگذاری پالایشگاه شازند با حفظ حاکمیت شرکتی انجام می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تمام سعی ما این است که سهام کنترلی و مدیریتی پالایشگاه شازند حتما با حفظ حاکمیت شرکتی و کارایی و بهره وری انجام شود.

به گزارش صدای بورس، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: نگرانی‌هایی درباره پالایشگاه شازند وجود دارد که به حق است. بورسی شدن پالایشگاه شازند و هر شرکت دیگری، حتما به نفع خود پالایشگاه و اقتصاد ملی است. زیرا بورسی شدن به معنی زیر ذره بین رفتن و بیشتر شدن شفافیت است.

قربانزاده بیان کرد: در مورد مدیریت، کارایی و بهره وری پالایشگاه؛ قطعا این موضوعات برای سازمان خصوصی سازی نیز اهمیت دارد و جزو اهداف اصلی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز است. در موضوع مدیریت و بهره وری تمام سعی ما این است که سهام کنترلی و مدیریتی پالایشگاه شازند حتما با حفظ حاکمیت شرکتی و کارایی و بهره وری انجام شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌ای که وجود دارد، موضوع رد دیونی است که در احکام قانون بودجه به سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد تکلیف می‌شود که درباره پالایشگاه شازند نیز این اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید:


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:۱۰ درصد در سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و امسال نیز حدود ۴۵ درصد به صندوق کشاورزان و روستائیان و ۱۰ درصد دیگر نیز به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است. ممکن است که برخی این ادعا را داشته باشند که این سازمان‌ها اهلیت لازم را برای مدیریت پالایشگاه نداشته باشند. اما این تکلیفی است که قانون بودجه بر وزارت اقتصاد بار کرده و دلیل آن نیز وجود کسری بودجه است، علت کسری بودجه نیز، حکمرانی معیوب گذشته اقتصاد کشور است که ریل صحیح خصوصی سازی به صورت یک دفعه اتفاق نمی‌افتد.

قربانزاده اشاره کرد: نگاه درآمدی کوتاه مدت به موضوع واگذاری‌ها همواره این آسیب را دارد و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه آسیب نزند. از جمله با همین موضوع فروش سهام شرکت‌های بزرگ بورسی دولت که علاوه براینکه حاکمیت شرکتی را به خطر نمی‌اندازد، تامین کننده منابعی برای بودجه نیز است.

کد خبر 442719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =