۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
 بورس خسته و بدون لیدر

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به آنکه قیمت دلار در مرز ۳۰ هزار تومانی قرار دارد، بازار سرمایه ریزشی نخواهد بود و هفته را متعادل و بدون لیدر به پایان خواهد رساند.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ حرکت افتان و خیزان نشان‌گر بازار سرمایه برگرفته از تحولاتی است که در کنه اقتصاد، سیاست و جامعه رخ می‌دهد. خبر افزایش ۱۵ درصدی قیمت پایه سیمان در بورس کالا توانست سیمانی‌ها را دیروز صف خرید کند. هرچند این افزایش قیمت هنوز منتظر تایید وزارت صمت است اما چراغ سیمانی‌ها را برای یک روز سبز کرد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه برای فردا به صدای بورس گفت: خبر افزایش ۱۵ درصدی قیمت پایه سیمان در بورس کالا دیروز رسانه‌ای شد و اکثر شرکت‌های گروه سیمانی صف خرید شدند اما امروز این گروه معاملات متعادلی داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت سیمانی‌ها می‌تواند این گروه را پیشرو کند، افزود: افزایش قیمت پایه سیمانی‌ها اگر رخ دهند، نیز نمی‌تواند عاملی برای لیدری سیمانی‌ها شود چرا که تاثیر گذاری چندانی در تعیین روند بازار ندارد.


بیشتر بخوانید:

گرانی سیمان در بورس کالا/ مسئولان پاسخ دهند


اشتیاقی در ارتباط با گروه پیشرو در ۲ روز پایان کاری بورس گفت: به نظر نمی‌رسد، بازار سرمایه فردا و پس فردا لیدر خاصی داشته باشد اما تک سهم‌ها تا پایان هفته رشد خواهند داشت.

تک سهم‌ها روی دور برد

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: با توجه به آنکه قیمت دلار در مرز ۳۰ هزار تومانی قرار دارد، بازار سرمایه ریزشی نخواهد بود و هفته را متعادل و بدون لیدر به پایان خواهد رساند.

شاخص کل بورس امروز با ریزش بیش از ۸۴۸ هزار واحدی روی کانال یک میلیون ۳۴۲ هزار واحد ایستاد. پرسش اینجاست آیا با ادامه مذاکرات بین سیمانی‌ها، وزارت صمت و بورس کالا، صنعت سیمان می‌تواند گروه خودر را در بازار سرمایه یکپارچه سبز کند؟

کد خبر 442588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =