۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
در مجمع « وصنعت » چه گذشت؟

«وصنعت» سهام سهامداران از محل سود انباشته در کنار تقسیم سود ۵۲ درصدی را ۳ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت با بیش از ۲ دهه حضور در بازار بورس تهران، هم ‌اکنون مالکیت بیش از ۲۰ شرکت سرمایه‌پذیر معتبر را دارد و از نظر عملکرد مالی و شفافیت اطلاعاتی از رتبه بالایی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردار است.

این شرکت هم‌اکنون یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران می‌باشد و در راستای تحقق اهداف این گروه، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در بخش خدمات مالی و سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه‌های تولید و شرکت‌های نوپا و همچنین تکنولوژی‌های نوین مالی، یکی از مجموعه‌های پیشرو می‌باشد.

خصوصی‌سازی موفق

گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی اقدام به خرید شرکت توسعه صنعت و تجارت شرکت کرده‌است. بهینه‌سازی تیم مدیریتی، کاهش هزینه‌های سازمانی، تبدیل دارایی‌های راکد به مولد و همچنین بهینه‌سازی ترکیب پورتفوی از جمله اقداماتی بوده که در راستای ارتقا کارایی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی صورت گرفته‌است. از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام می‌توان به سودآوری بی‌سابقه ۵۰۰ درصدی این شرکت از زمان انتقال به گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:

آلت‌کوین‌ها جبران کردند


شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در سالی که گذشت

در سالی که بورس روند مناسبی را پیش نگرفته‌بود، خالص ارزش دارایی‌های «وصنعت» در سال مالی مورد گزارش، ۱۵ درصد افزایش داشته‌است درحالی‌که شاخص کل کاهش ۱۴ درصدی را به ثبت رساند و در مجموع ۲۹ درصد نسبت به شاخص بورس بازده داشت. همچنین این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به ساخت اپلیکیشنی با نام مپینو نموده‌است، این اپلیکیشن با هدف برقراری عدالت اجتماعی، محل‌های مناسب‌سازی‌شده همچون رستوان‌ها، مراکز تجاری و اداری جهت استفاده افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان را نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر این شرکت از طریق دو شرکت زیرمجموعه خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیربورسی و اقتصاد دیجیتال نموده‌است. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در شرکت‌های پونیشا، شیپور، الوپیک، داستان من، چای بالکا و ... را از طریق شرکت ایران فرانسه اشاره نمود. همچنین در راستای حمایت از تولید و صنعت، در شرکت‌های پایانه صادراتی گلشن‌آرا، شرکت صنایع سیمان گیلان سبز و همچنین در حوزه فرهنگ، مؤسسه محتوانگاران نوآور طرفداری سرمایه‌گذاری کرده است.

برنامه‌های آتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارتافزایش سرمایه شرکت: آخرین مرحله از افزایش سرمایه شرکت در مورخ ۸ تیر ماه ۱۳۹۹ از ۴۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰۰ میلیارد ریال (۳۳.۳۳ درصد) از محل سود انباشته به ثبت رسیده و اجرایی گردید طبق گزارش توجیهی افزایش سرمایه منتشرشده در تاریخ ۱۳/۰۶/۱۴۰۰ در سامانه کدال مراحل اجرایی افزایش سرمایه از ۶۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته در دست اقدام است. این به معنای افزایش ۳ برابری سهام سهامداران از محل سود انباشته در کنار تقسیم سود ۵۲ درصدی است.

کد خبر 442483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =