لحظه به لحظه با بازار ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیروز شاخص کل کف حمایتی یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را از دست داد. کارشناسان معتقدند این افت ممکن است تا یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد ادامه یابد.

به گزارش صدای بورس روند منفی فرسایشی همچنان بر بازار سهام سایه افکنده در حالی که اکثر کارشناسان برای این هفته بازاری متعادل را پیش‌بینی کردند، هنوز خبر خوشی برای مثبت شدن به بورس نرسیده است.


۱۲:۳۰

رشد هشت هزار و ۴۸۶ واحدی شاخص کل ( ۰.۶۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۳هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۱درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، شبندر و وغدیر بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فلزات اساسی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد بپاس، فسبزوار و غصینو لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #شفن، #بورس و #توسن معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بیمه پاسارگاد معادل ۴۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی فناوران با برتری ۱۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۱۰میلیارد تومان بود.


۱۱:۳۰

رایانه ای ها نیز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. در این میان #توسن، #سپیدار، #تاپکیش، #پرداخت، #رافزا و #سپ مثبت و متعادل اند. #مفاخر نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۱۰:۲۹

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۴۱,۴۳۰     

۶۶۶۴.۴۹ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۳,۶۳۱,۳۲۷ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۱,۸۰۸ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۶۴۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۱۷۴۵ واحد مثبت

شبندر ۹۰۰ واحد مثبت

وغدیر ۷۶۸ واحد مثبت

شپنا ۵۵۳ واحد مثبت

شستا ۳۸۷ واحد مثبت

نوری ۳۱۰ واحد مثبت

تاپیکو ۳۰۳ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

شبندر ۹۶ میلیون سهم

کرمان ۸۲ میلیون سهم

خگستر ۶۵ میلیون سهم

خبهمن ۵۱ میلیون سهم

وسکرد ۴۷ میلیون سهم


۱۰:۰۹

بیمه ای ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. #آسیا، #اتکای، #دانا، #نوین، #وحکمت، #ومعلم و #پارسیان منفی و متعادل اند.#آسیا، #ملت، #البرز، #بنو، #کوثر و #میهن مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۰۴

بانکی ها با برتری فروشندگان نوسان قیمت را تجربه می کنند. #وگردش، #وپارس، #وپاسار، #وسینا و #وملل منفی و متعادل اند. در این میان شاهد رنج کشی مثبت در #وبملت، #وتجارت و #وبصادر هستیم.


۹:۳۹

فلزات اساسی در غیاب #فملی با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند.#فولاد، #ذوب، #فخوز، #کاوه، #فسبزوار، #فزرین و #فروس با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#فجهان، #فولای، #فرآور، #وسدید و #فروی با گرایش منفی و متعادل اند.


۹:۳۸

خودرویی ها در غیاب #خودرو و #خساپا با برتری فروشندگان در مدار منفی داد و ستد می شوند. #خگستر، #خزامیا، #خنصیر، #خموتور، #خمهر، #خزر، #خکار، #خاذین و #خکمک با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند. در این میان #خبهمن، #ختوقا، #ختور، #خاهن و #خوساز مثبت و متعادل اند.


۹:۲۲

نبض مثبت در نفتی ها محسوس است.#شپنا، #شبندر، #شتران، #شنفت، #شبریز، #شبهرن، #شاوان و #شسپا با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان #شزنگ تک نماد پر عرضه گروه است.


۹:۰۵

معاملات بازار امروز با افزایش تقاضا در نمادهای #شبندر #فولاد #شستا #شپنا #پترول در مدار مثبت آغاز شده و شاخص کل افزایش بیش از هزار واحدی داشته است. 


۸:۴۶

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شبندر

#کمند

#تاصیکوح

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#غدام

#وسرضوی

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شتوکا

#سپیدما

#حسیر

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#سمگا

#اپرداز 


کد خبر 442450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =