دولت می‌خواهد بودجه سال آینده تورم نداشته باشد

رئیس جمهور گفت: دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد.‌

به گزارش صدای بورس، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی با تبریک روز مجلس و گرامیداشت شهادت شهید مدرس گفت: مشورت با دوستان مجلس و صاحب‌نظران را برای خود یک سرمایه تلقی می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تقدم لایحه بر طرح در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی دغدغه نمایندگان به صورت طرح ارائه می‌شود؛ این حق نمایندگان است اما اگر طرح‌ها با نظر کارشناسان و دولتمردان باشد با غنای بیشتری تبدیل به قانون خواهد شد.

رئیسی ضمن تاکید بر مشخص شدن وضعیت احکام برنامه ششم توسعه گفت: بودجه ۱۴۰۱ اولین سندی است که قرار است به مجلس ارائه شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین لایحه بودجه از نظرات نمایندگان مجلس استفاده کرده و استفاده خواهد کرد. دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد.‌

رئیس جمهور قانونگذاری و ریل‌گذاری برای حرکت جامعه را وظیفه و مسئولیت بزرگ مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس جلوه اراده، رای و تشخیص مردم است و امروز در کشورمان این ریل‌گذاری برای جامعه در شکل قانون‌گذاری جلوه یافته است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای قانون گفت: همه اشخاص و مسئولین بدون استثناء باید خود را با قانون تعریف کنند و موظف به اجرای قانون بدانند زیرا قانون محور اداره جامعه است.

رئیسی با بیان اینکه بهترین و مهم‌ترین معیار اجرای عدالت، اجرای قانون است خاطرنشان کرد: معیار سنجش عدالت در جامعه توافق بر اجرای قانون است و به هر میزان قانون اجرا شود عدالت اجرا شده و هر میزان که قانون نقض شود عدالت نقض شده است. لذا هیچ‌کس نباید به خود اجازه نقض قانون را بدهد.

رئیس جمهور به روز بودن و کارآمد بودن قوانین را مهم دانست و گفت: اما مهم‌تر از آن تلاش برای تنقیح قوانین است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند و مجلس در این موضوع محوریت دارد.


بیشتر بخوانید:

شرط موفقیت تأمین مالی از بورس


رئیسی همگرایی، همدلی و انسجام همه بخش‌های کشور را لازمه اجرای درست قوانین دانست و تاکید کرد: هماهنگی و یکپارچگی سه قوه در همه دستگاه‌ها و نهادها یک تاکتیک نیست بلکه راهبردی است که به هیچ عنوان نباید خدشه‌دار شود.

رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی کشور به انسجام و همدلی تصریح کرد: هرگز نباید گرفتار مسائل حاشیه‌ای شد و باید با انسجام و همدلی تمرکز بر موضوعات اصلی کشور باشد.

رئیسی گفت: هدف از انسجام قوا و و یکپارچگی همه دستگاه‌ها و نهادها، برای خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم و پیشرفت امور کشور است.

رئیس جمهور بر تعیین اولویت‌ها برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: دولت خود را موظف می‌داند از دیدگاه نخبگان، صاحب نظران و به ویژه نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای حل مسائل کشور استفاده کند.

رئیسی افزود: دولت بر اجرای عدالت بر اساس آمایش سرزمینی و راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی، اصلاح ناترازی بانک‌ها و توانمندسازی بخش خصوصی و فعال کردن فضای کسب و کار تاکید دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و شخصیت شهید مدرس اظهار داشت: شهید مدرس اسوه شجاعت، تقوا، علم، فرهیختگی و روشنفکری است و مهم‌ترین شاخصه ایشان در کنار مبارزه با استبداد و استعمار، پیوند معنویت و سیاست است.

رئیسی گفت: نتیجه بی‌توجهی به معنویت و سیاست در دنیای امروز افزایش کلاهک‌های اتمی، ۷۰ سال ظلم بر مردم فلسطین و ظلم‌های بسیاری است که در نقاط مختلف جهان اتفاق می‌افتد اما مکتب شهید مدرس و ادامه آن توسط امام راحل بر مبنای دینداری، خداخواهی، عدالت طلبی استوار است که می‌تواند جامعه بشری را به سعادت برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مکتب شهید مدرس و امام راحل که امروز پرچمداری آن را رهبر معظم انقلاب بر عهده دارد، معتقد است دین و معنویت می‌تواند زندگی بشر را اداره و هدایت کند.

کد خبر 442328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =