افزایش سرمایه «تماوند» در راه است

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند گفت: افزایش سرمایه این شرکت از ۲۰۰ به ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده و به ثبت رسیده است.

به گزارش صدای بورس حجت اله انصاری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در هشتمین نمایشگاه اینوکس گفت: شرکت تامین سرمایه دماوند در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شد و حدود ۲۰ ماه از شروع فعالیت آن می گذرد.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد تامین سرمایه دماوند در حوزه تامین مالی بوده و در این مدت حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در قالب اوراق اجاره سهام و اوراق تبعی از طریق تامین سرمایه دماوند انجام شده است که با توجه به حجم حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق منتشر شده شرکتی، شرکت تامین سرمایه دماوند در این حوزه رتبه اول را دارد و می‌توان گفت از حوزه تامین مالی شرکتی، سهم ۲۵ درصدی در اختیار داریم.

انصاری اضافه کرد: در حوزه صندوق های سرمایه گذاری و خدمات مدیریت دارایی، ۴ صندوق سرمایه گذاری از ابتدای سال جاری تاسیس شده است. صندوق قابل معامله با درآمد ثابت سپید دماوند، صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند، صندوق اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند در صندوق قابل معامله مختلط گنبد مینای دماوند که پذیره نویسی آن برای چند روز آینده برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه "تماوند" گفت: افزایش سرمایه این شرکت از ۲۰۰ به ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده و به ثبت رسیده است.

انصاری تاکید کرد: این افزایش سرمایه با توجه به سیاست‌های سهامداران شرکت به منظور توسعه عملیات شرکت در سال‌های آینده هم انجام خواهد شد ضمن اینکه طبق ابلاغیه ها، حداقل میزان سرمایه شرکت های تامین سرمایه باید ظرف ۲ سال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد و با این شرایط شرکت تامین سرمایه دماوند هم افزایش سرمایه دیگری در پیش خواهد داشت و تلاش می کنیم ظرف مهلت مقرر این افزایش سرمایه هم انجام شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در مورد نقطه تمایز این شرکت با سایر شرکت‌های تامین سرمایه اظهار کرد: با توجه به آنکه در ترکیب سهامداران شرکت تامین سرمایه دماوند، بانکی وجود ندارد؛ بعضی محدودیت هایی را که سهامداران بانکی ایجاد می‌کنند، نداریم و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه خدمات مدیریت دارایی که مربوط به تاسیس صندوق هاست، محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ صندوق تاسیس کرده ایم و برنامه تاسیس صندوق های دیگری را هم داریم. البته پتانسیل هایی که در مجموعه سهامداران ما، (بنیاد مستضعفان، سرمایه گذاری غدیر و ساتا) وجود دارد، ظرفیت هایی را برای فعالیت های ما ایجاد خواهد کرد.

انصاری در خاتمه به سهامداران گفت: برنامه توسعه شرکت تامین سرمایه دماوند، برنامه مدونی است و در این مدت فراتر از اهداف تعیین شده عمل کرده‌ایم. توسعه این شرکت ادامه پیدا خواهد کرد و سهامداران هم از این شرایط منتفع خواهند شد.

کد خبر 442325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =