استراتژی سرمایه‌گذاری در راستای توانگری و توانمندسازی سهامداران/ افزایش سرمایه در دستور کار

نشست استراتژی سرمایه‌گذاری در راستای توانگری و توانمندسازی سهامداران توسط شرکت بیمه کوثر در هشتمین نمایشگاه اینوکسِ برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، نوید خاندوزی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر گفت: ارزش بازار شرکت بیمه کوثر در ابتدای کار در رتبه دهم و یازدهم بود ولی در حال حاضر رتبه دوم را کسب کرده است. درآمد و سود خالص بیمه کوثر سود با کیفیت است.

وی افزود: در سناریو بد بینانه و خوشبینانه P/E شرکت بین ۸ تا ۵ است؛ این در حالی است کهP/E صنعت بیمه ۱۰ و ۱۱ است. این موضوع نشان می‌دهد که پتانسیل رشد قیمت را داریم البته که شرایط بازار نیز تاثیرگذار است.

خاندوزی اضافه کرد: جمع دارایی‌های شرکت ۸۶۰۰ میلیارد تومان است. مطالبات بیمه گذاران نیز جز دارایی ها حساب می‌شود. امروز با کمترین عدد و با در نظر گرفتن قیمت املاک در دو سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارایی‌های ثابت شرکت بیمه کوثر است. سرمایه گذاری در اوراق بهادار و سپرده های بانکی نیز ۵۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: عوامل موثر بر سودآوری شرکت بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ و با نگاه بدبینانه و محافظه کارانه و تنها با احتساب سود سهام شرکت ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری ها خواهد بود.

خاندوزی مطرح کرد: یکی از مهمترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر، فعالیت مستمر در عملیات خرید و فروش بازار و سپس به ارزش افزوده است که این سود با همکاری سهامدار عمده دوباره سرمایه گذاری می‌شود. ما در حال تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود هستیم.

وی ادامه داد: در سبد دارایی خود سهم بیشتری از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی نصیبمان خواهد شد بنابراین افزایش سرمایه در راستای استراتژی ها و برنامه های شرکت خواهد بود.

کد خبر 442293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =